Senaste nytt

Positiva saker kring SAS utträde ur Star Alliance

Det är mycket som är dåligt med Flying Blue, men ibland har man kunnat boka ganska fantastiska rutter för noll och nix

kommer att tänka på denna t.ex. :cool:



puerto-rico-jpg.40703


Flying Blue 2.jpg
 
Finns en del intressanta destinationer som kommer att erbjudas från AF och KL genom Skyteam. En hel del till Karibien med framförallt KL.
Sen är ju frågan hur tillgängligheten kommer vara på de destinationerna.
Nedan är KL
1696694240742.png

Och Air France
1696694296502.png
 
Finns en del intressanta destinationer som kommer att erbjudas från AF och KL genom Skyteam. En hel del till Karibien med framförallt KL.
Sen är ju frågan hur tillgängligheten kommer vara på de destinationerna.
Nice. Finns det möjligheter att boka dessa framöver så kommer det bli bra det här.
 
Incheon har ju varit ett ställe man gärna passerat inom Star Alliance. Min första First passerade förbi där för att flyga Asiana First tex.
Jag har inte haft någon vettig anslutning där på väg till några av mina asiatiska destinationer, och det är väl främst Taipei som har behövt byte där det har blivit Hong Kong eller Bangkok. Men då är jag mest en frekvent flygare inom Europa, interkontinentalt blir bara 2-3 resor om året och fler västerut än österut.
 
Jag har inte haft någon vettig anslutning där på väg till några av mina asiatiska destinationer, och det är väl främst Taipei som har behövt byte där det har blivit Hong Kong eller Bangkok. Men då är jag mest en frekvent flygare inom Europa, interkontinentalt blir bara 2-3 resor om året och fler västerut än österut.
Incheon kommer ju vara lika lätt/svårt oavsett om det är Star Alliance eller Skyteam. Ligger i ena hörnet av Asien oavsett. Jag kommer inte börja flyga massa på Incheon nu helt plötsligt för Korean Air flyger där, de har ytterst få flighter till Europa i vilket fall.
 
Incheon kommer ju vara lika lätt/svårt oavsett om det är Star Alliance eller Skyteam. Ligger i ena hörnet av Asien oavsett. Jag kommer inte börja flyga massa på Incheon nu helt plötsligt för Korean Air flyger där, de har ytterst få flighter till Europa i vilket fall.
Ja, vi får väl se. Bangkok är egentligen en rätt stor omväg för att ta sig till Taipei också (mindre nu när flygen går söder om ryssland iofs) men pris och tidtabell är viktigare än distans. Det var också ett konstaterande av att det inte var så himla många partners för anslutningar i östra asien kvar längre, så jag kanske hamnar där ändå, nån enstaka gång.
 
Min dröm med detta är att CPH blir den tredje hubben för ST (är det den förkortning vi ska använda framöver?) med Paris och Amsterdam (då AMS ska skära ner 20% på slottar) och att att SAS öppnar en linje till Seoul och att China airlines (Taiwan inte Kina) öppnar en till CPH (eller Arlanda) via BKK och att SAS får tillgång till nya avtalet mellan AF/KLM och Ethiad (och de kanske senare går med i ST) och att TAP blir uppköpt av AF/KLM med. Då blir det riktigt bra utifrån hur jag reser! Kanske även SAS kan göra BKK/SIN till helårslinje igen som det var innan. Alternativet med Lufthansa group känns inte bra - de har redan minst 5 hubbar i Europa (FRA/MUC/VIE/ZHR/BRU) -
 
Min dröm med detta är att CPH blir den tredje hubben för ST (är det den förkortning vi ska använda framöver?) med Paris och Amsterdam (då AMS ska skära ner 20% på slottar) och att att SAS öppnar en linje till Seoul och att China airlines (Taiwan inte Kina) öppnar en till CPH (eller Arlanda) via BKK och att SAS får tillgång till nya avtalet mellan AF/KLM och Ethiad (och de kanske senare går med i ST) och att TAP blir uppköpt av AF/KLM med.
Med risk för att vara näsvis så är STs tredje hub otvivelaktigen JFK.
 
Toppen