Senaste nytt

Ny PointBooster

Spelar det någon roll om resan var bokad innan man anmälde antalet resor till PointBooster?
Min statusuppdatering via SMS idag ger vid handen att jag saknar en resa för att uppnå målet. Jag har dock flugit så många resor som jag angivit i SK metall (4st) och krediterat EB samtliga.

Ja, resor som var bokade före kampanjen gills inte, om man inte bokade av/på igen.

SAS Eurobonus skrev:
Nu startar en ny omgång av poängkampanjen PointBooster, där du kan öka poängsaldot på EuroBonus-kontot rejält – bara genom att i förväg ge oss en uppskattning av hur många enkelresor du kommer att göra mellan 18 oktober till 31 december 2012 med SAS, Blue1 och Widerø. Alla resor med Sveriges bästa tidtabell som bokas fr.o.m. 8 oktober kan du tillgodoräkna dig i kampanjen.

Ja, resor som var bokade före kampanjen gills inte, om man inte bokade av/på igen.

Så är det! IT hade koll denna gång... ;)
Reggade mig dock för nyfikenhets skull.
Nu blev det EN nybokning igår pga att jag blev snabbinkallad till ett jobb kommande vecka, men det var ju lite svårt att förutse.

Nu har jag fått bekräftelsen att gjort bra resultat i den senaste PointBooster. Trist bara att man inte får poäng från alla avgångar. :)

2013-01-03 14-53-40.png

Det blev 28 enkelresor inom perioden, så jag kan inte annat än att hålla med om att det hade varit kul om fler hade räknats. :)

Fattar inte riktigt hur de räknar?

Biljettyp Uppskattat antal enkelresor Genomförda enkelresor

Economy (500 Extrapoäng) 5 6
Economy Extra eller Business (2 500 Extrapoäng) 3 5

Enkelresor totalt 8 11

Du har tjänat 14 000 Extrapoäng som sätts in på ditt konto senast 10 januari 2013. Saknar du poäng efter den 1 mars 2013, kontakta Medlemsservice. Se villkoren för EuroBonus PointBooster.

Economy (500 Extrapoäng) | 5 | 6
Economy Extra eller Business (2 500 Extrapoäng) | 3 | 5

Du har tjänat 14 000 Extrapoäng som sätts in på ditt konto senast 10 januari 2013. Saknar du poäng efter den 1 mars 2013, kontakta Medlemsservice. Se villkoren för EuroBonus PointBooster.

Du har fått 5 x 2500 på Y/C biljetter och 3 x 500 på M biljetter. Alltså du nått dina 8 resor som du gissat och krediterat fördelaktigt att 5 Y/C och resten upp till 8, alltså 3 på M. Hänger du med?

Du hade uppskattat åtta resor. Det är det viktiga. Sedan har dom räknat fem Economy Extra eller Business och tre Economy, d v s maxat poängen för din räkning, eller "uppgraderat" några resor jämfört med din skattning om du föredrar att kalla det så....

Edit: Tommy hann före....

Toppen