Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Har testat söka på Air Canada, men de senaste dagarna kommer inget resultat. Sökmotorn verkar ligga nere. Någon som lyckats söka på sistone?
Jag har sett platser på Air Canada senaste dagarna. Vid min bokning syntes dock inga platser på Air Canada, däremot visade United 1 plats vilket stämde med vad som kunde bokas genom EuroBonus. Så det skiljer ju sig en del mellan vad som är bokningsbart mellan olika bonusprogram.

• Gilla
Reactions: CJR
Inga problem att hitta platser i first på ACs hemsida.
Fann platser igår som stämde med eurobonus eget inventory när jag ringde bokningen!

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk
Har du testat nu, eller bara igår?

Har testat söka på Air Canada, men de senaste dagarna kommer inget resultat. Sökmotorn verkar ligga nere. Någon som lyckats söka på sistone?

När jag söker nu hittar jag inte heller några first via Aeroplan. Flera avgångar som Awardfares hittade hos Aeroplan för några timmar sedan finns inte nu längre. Så antingen har de strypt tillgången eller så är det en temporär glitch. Söker jag på business är det även där sparsmakat. Hittar typ inget alls med LH eller LX i mina stickprov (för Eurobonus finns det rikligt med LX- och LH-flighter).

Last edited:
  • Gilla
Reactions: CJR
Någon som snackat med kundtjänst och vet om tillgången även strypts till Eurobonus eller om det bara är för Aeroplan?

Tillägg: United har fortfarande tillgång.

Har nu undersökt lite och tog ett stickprov, IAD-MUC imorgon 18/8.

- United visar 6 platser
- SAS har 6 platser (ringde in och frågade)
- Air Canada har inga

Det verkar som strypningen av tillgång inte bara gäller first. Air Canada har inga platser i eco eller business heller medan United och SAS har god tillgång på morgondagens flight IAD-MUC.

Har nu undersökt lite och tog ett stickprov, IAD-MUC imorgon 18/8.

- United visar 6 platser
- SAS har 6 platser (ringde in och frågade)
- Air Canada har inga

Det verkar som strypningen av tillgång inte bara gäller first. Air Canada har inga platser i eco eller business heller medan United och SAS har god tillgång på morgondagens flight IAD-MUC.
Sas kundtjänst meddela precis att Lufthansa är inne och "fixar" i award bokingararna. Hon trodde det skulle bli som vanligt om 1-2 dagar.

Nu när Cowtool inte funkar så bra att visa LH F - vad finns förutom EF och Awardfares som har en mer bred sökfunktion med flera dest och visar tillgång? AC och United vet jag men det är ju bara dag-för-dag på en dest

Toppen