Senaste nytt

Genvej til Skyteam elite status...

pep

Medlem
....om KQ kommer att ha en "soft-landing" policy för dem som inte återkvalificerar sig!
Det er jeg naesten sikker paa - det er standard inden for Skyteam programmerne. Status som elite er utroligt vaerdifuldt og fungerer rigtig godt. Hvis jeg havde set dette komme nogle maaneder tidligere kunne jeg have sparet mange penge og tid paa ikke at 'retaine' min FB guldstatus, det ville ikke have vaeret noedvendigt. I overmorgen skal jeg igen overnatte i Pride loungen i Nairobi. Det goer jeg helt bevidst (med connection i NBO) for at vaere frisk naar jeg kommer frem. Hvorfor er der stort set ingen eurpaeiske lounger der koerer 24/7 aabningstider? Frygteligt at overnatte paa f.eks LHR...
 
Jag begärde en matchning av mitt EuroBonus-kort igår morse och blev tillsagd att vänta 72 timmar innan ändringarna syns på mitt konto.

Det skulle också vara trevligt att veta om KQ kommer att ha en "soft-landing" policy för dem som inte återkvalificerar sig!
IMG_2893.jpeg
 

LarsCph

Medlem
Jag skickade mejl til asante@kenya-airwyays onsdag 20.30 som skapade ett ärende i support systemet hos dem. Jag har laddat upp detaljer från SAS appen (EBD) men inget fra supporten än. Har ni som har fått matching gjort annat för att få attention?
 
Jag skickade mejl til asante@kenya-airwyays onsdag 20.30 som skapade ett ärende i support systemet hos dem. Jag har laddat upp detaljer från SAS appen (EBD) men inget fra supporten än. Har ni som har fått matching gjort annat för att få attention?
Jag skickade passkopia, bild från appen och bild på det fysiska EB kortet.
 

Jannes

Medlem
Har nu också ansökt. Låter bra soft landing, från högsta nivå bör det då innebära 2 år av Elite Plus utan att egentligen jobba för det så länge man matchas till Asante Platinum?

Sen gällande punkt VII i bilden ovan, gäller det då att KLM/AF flights inte kan användas mot status eller är det inom ramen av "otherwise stated"? Lite knasigt ifall flyg inom SkyTeam inte gills.
Om det märks så är jag helt grön på hur SkyTeam fungerar.
 

pep

Medlem
Jo, jo, du kan matche fra andre Skyteam programmer og optjene point og status fra disse ogsaa! Men foerst maa du jo vaelge HVILKET FFP program...
KQ lancerer dette for at profilere sig i forhold til isaer FB, hvor de indtil for 2 maaneder siden var en af hjoernestene...Jeg tror det handler mest om national/Afrikansk stolthed: 'vi kan selv'. Men denne matchning bliver dyr for KQ, som i oevrigt har en vaklende oekonomi pga fagforeningsvaelde...
 
  • Gilla
Reactions: hco

Hachans

Medlem
Det er jeg naesten sikker paa - det er standard inden for Skyteam programmerne. Status som elite er utroligt vaerdifuldt og fungerer rigtig godt. Hvis jeg havde set dette komme nogle maaneder tidligere kunne jeg have sparet mange penge og tid paa ikke at 'retaine' min FB guldstatus, det ville ikke have vaeret noedvendigt. I overmorgen skal jeg igen overnatte i Pride loungen i Nairobi. Det goer jeg helt bevidst (med connection i NBO) for at vaere frisk naar jeg kommer frem. Hvorfor er der stort set ingen eurpaeiske lounger der koerer 24/7 aabningstider? Frygteligt at overnatte paa f.eks LHR...

ElitePlus är värdefullt för det fortfarande ger många förmåner som är bortrensande från de andra programmen. Tyvärr så kommer ju många av förmånerna försvinna om mängden Elite plötsligt blir för många, exempelvis genom att man slumpar bort Elite status på KQ verkar göra.

Man genomför inte matchningar för att vinna över kunder med ett lämpligt flygmönster som någon gång ens kommer flyga med KQ, utan man skapar problem på CDG och AF med ytterligare trängsel i loungerna och prioritetsköerna.

Problem som sedan löses genom att förmånerna tas bort.
 
Toppen