Senaste nytt

När tror vi nästa AMEX värvningskampanj kommer

Fast nu när jag klickar på länken så är det andra villkor!? Det verkar räcka att man inte har varit medlem på ett år. Men skrivelsen "extrakortsmedlem" brukar väl inte stå? Är det något nytt de börjat med? Min fru har ett huvudkort men jag är extrakortsmedlem så då gäller det inte mig?

Screenshot_20230808_114047_Chrome.jpg

För nykunds-erbjudandet anges att poängen betalas ut senast 31/1 2024.
För uppgraderingskampanjen ser jag inte själva kampanjen online (bara i mail) men det bär vara ett liknande datum.

Om jag redan har SAS Amex Premium och vill ha SAS Amex Elite, måste jag välja denna uppgradering eller kan jag bara ansöka om nytt Amex Elite? Vad jag förstår ger en uppgradering 20k extrapoäng enligt kampanjen, men nytt kort ger 20k statuspoäng. Och man vil väl ha statuspoängen.

Om jag redan har SAS Amex Premium och vill ha SAS Amex Elite, måste jag välja denna uppgradering eller kan jag bara ansöka om nytt Amex Elite? Vad jag förstår ger en uppgradering 20k extrapoäng enligt kampanjen, men nytt kort ger 20k statuspoäng. Och man vil väl ha statuspoängen.
Du får statuspoängen bara du har kortet, oavsett om du uppgraderar från Premium eller inte haft något kort tidigare.

För nykunds-erbjudandet anges att poängen betalas ut senast 31/1 2024.
För uppgraderingskampanjen ser jag inte själva kampanjen online (bara i mail) men det bär vara ett liknande datum.
Tack! Tänkte på uppgraderingen. Men har det verkligen varit så med uppgraderingskampanjerna tidigare? Dvs så lång ”inlåsning”.

Tack! Tänkte på uppgraderingen. Men har det verkligen varit så med uppgraderingskampanjerna tidigare? Dvs så lång ”inlåsning”.
Ja, den senaste var väl vid nyår och då skulle man ha kortet fram till åtminstone slutet på maj så det var ca 6 månader.

Det har blivit så för att folk skaffade kortet, gick bonusen och sa sedan upp kortet direkt.

Precis.

Och uppgraderingskampanjen i april hade villkoren att spend skulle uppnåtts 23-07-16 och att bonusen skulle betalas ut senaste 23-09-30. Det fanns också tydligt att bonus bara betalades om kortet fortfarande var aktivt. De t.o.m. underströk att om man nyttjar ytterligare ett uppgraderingserbjudande under tiden så brinner bonusen inne. Dvs upp/nedgradering och uppsägning av kortet leder till utebliven bonus.

Toppen