Senaste nytt

EVA problem vid ombokning av bonusbiljett?

drsteph

Ny medlem
Hej!
Jag en en bonusresa bokad med EVA t/r j höst och eventuellt vill jag ändra utresan men jag läste här att ibland kan det bli fel vid ombokning och att man eventuellt kan förlora sina legs i EVA? Med tanke på att det är svårt att hitta hemresor vill jag ju inte att det ska hända. Är det någon som har erfarenhet av hur man kan göra för att undvika att detta sker?

Hej!
Jag en en bonusresa bokad med EVA t/r j höst och eventuellt vill jag ändra utresan men jag läste här att ibland kan det bli fel vid ombokning och att man eventuellt kan förlora sina legs i EVA? Med tanke på att det är svårt att hitta hemresor vill jag ju inte att det ska hända. Är det någon som har erfarenhet av hur man kan göra för att undvika att detta sker?

Enklast är ju att helt enkelt inte röra resan.

Det finns inget du kan göra, mer än att vara övertydlig med den agent du pratar med om att inte plocka bort några segment mer än möjligtvis det du ska ändra (dubbelkolla att inga segment du bokat är married segment) - skiter det sig kommer du dock inte att få någon hjälp och de kan inte trolla fram nya biljetter.

Vågar du inte chansa, rör inte bokningen.

Enklast är ju att helt enkelt inte röra resan.

Det finns inget du kan göra, mer än att vara övertydlig med den agent du pratar med om att inte plocka bort några segment mer än möjligtvis det du ska ändra (dubbelkolla att inga segment du bokat är married segment) - skiter det sig kommer du dock inte att få någon hjälp och de kan inte trolla fram nya biljetter.

Vågar du inte chansa, rör inte bokningen.
Tack för svar! vår ditresa är inte optimal med övernattning i Paris och tyvärr endast bokad till TPE på ditresan men vi vill till TYO eller SEL så funderar på att försöka hitta ett alternativ så vi slipper köpa separat biljett. Hemresan är från SEL till ARN så där är vi nöjda och vill absolut inte att de rör något. Måste fundera på hur modig jag är..

Ombokningar på bonusresor är tyvärr ett oskick som heter duga. Delvis av skälet att segment kan autocancelleras om biljetten inte skrivs om i tid, men även då flygningar ofta blockeras ut av de befintliga segmenten som redan ligger inne i bokningen. Bättre var det på Tallinns tid när man kunde boka om hursomhelst höger och vänster så länge det fanns bonusplatser tillgängliga och biljetten skrevs om innan samtalet var över. Så är det inte nuförtiden..

För ett tag sedan skulle jag boka om en sträcka CPH-WAW på en bokning CPH-WAW-IST-KUL. En superenkel ändring.

CPH-WAW var med LOT och WAW-IST-KUL med Turkish.

Jag var supertydlig med agenten och sa RÖR INTE TURKISH, VAD DU ÄN GÖR SÅ RÖR INTE TURKISH.

Agenten bokade om CPH-WAW och TOG BORT WAW-IST.

Jag noterade detta genom refresh av bokningen på SAS.se och sa: Vänta, var tog WAW-IST med Turkish vägen!? Agenten väntade inte utan sa några sekunder senare: så, nu har jag sparat ner ändringarna.

Jag hade en trasig resa och det enda jag lyckades få till var en skitrutt med övernattning i Istanbul.

Med det sagt så har jag vid andra tillfällen gjort ändringar som har gått bra. Jag hörde direkt att agenten var slö eller oengagerad så jag borde ha lagt på…

Tack för svar! vår ditresa är inte optimal med övernattning i Paris och tyvärr endast bokad till TPE på ditresan men vi vill till TYO eller SEL så funderar på att försöka hitta ett alternativ så vi slipper köpa separat biljett. Hemresan är från SEL till ARN så där är vi nöjda och vill absolut inte att de rör något. Måste fundera på hur modig jag är..

Låter för mig grymt!

En kväll eller dag i Paris, väldigt enkelt att ta sig från CDG till centrum. Om ni inte ska vara borta i typ 3 dagar är det ju ett utmärkt tillfälle att först utforska Taipei - grymt kul stad i mitt tycke och sedan flyga vidare till Seoul eller Tokyo.

Låter för mig grymt!

En kväll eller dag i Paris, väldigt enkelt att ta sig från CDG till centrum. Om ni inte ska vara borta i typ 3 dagar är det ju ett utmärkt tillfälle att först utforska Taipei - grymt kul stad i mitt tycke och sedan flyga vidare till Seoul eller Tokyo.
Enig 100%

Lade sommarens rutt med en vecka i Taipei. På väg till Seoul eller Tokyo skulle det vara en fördel med stopover i Taipei (för mig).

Bubbelte och Cube steak!

Toppen