Senaste nytt

Bonusresa Las Vegas?

John Mack

Medlem
Jag och en kompis letar efter en Eurobonusresa till Las Vegas under oktober eller november. Har kollat en del på Awardfares men hittar inget lämpligt. Är enda möjligheten betalbiljett från New York, Chicago etc? Tacksam om någon har några förslag!

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Las Vegas
  • När vill/behöver du resa ut? Okt el nov (relativt flexibel)
  • När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 22/11-2023
  • Hur länge vill du vara borta? 5-7 nätter (inkl resan)
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har tillräckligt med poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Business och max 2 byten
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej behövs inte

Vegas är svårt då väldigt får flyger dit direkt från Europa och du är därmed utelämnad till att hitta Award inrikes med United vilket de släpper väldigt få av.

Hade jag varit ni hade jag letat awards till SFO/LAX istället och köpt sista flighten. Från LAX kostar det från ca 400 SEK att flyga tillbaka Vegas och flighten är typ 1h.

Vegas är svårt då väldigt får flyger dit direkt från Europa och du är därmed utelämnad till att hitta Award inrikes med United vilket de släpper väldigt få av.

Hade jag varit ni hade jag letat awards till SFO/LAX istället och köpt sista flighten. Från LAX kostar det från ca 400 SEK att flyga tillbaka Vegas och flighten är typ 1h.
Ok, tack;, något förslag på samma resa (villkor ovan) men till LAX /SFO istället?

Tror att Oktober och November kan vara svärt generellt i Vegas. Jag ska dit i September, hade tänkt oktober först men hotellpriserna var totalt bananas i oktober och då ska vi inte prata november. Är ju F1 i November så är nog inte "den vanliga" upplevelsen på strippen då med mkt avstängningar.

Lufthansa har direkt tror jag från typ Frankfurt eller Munchen för StarAlliance. Annars har KLM direktflyg från Amsterdam och BA har från London men tror att det inte är så enkelt att få tag på awardbiljetter atm o då speciellt kanske inte den perioden. Inrikes brukar man kunna hitta rätt billigt men även med United blir det några tusenlappar från exempelvis Chicago. Tittade på den rutten i fjol.

Beroende på längd på resan kan man också ta hyrbil och köra en road trip från lax, det är bara en bit över 4 timmar. Skulle inte rekommendera det direkt efter landning (särskilt inte om man nyttjat serveringen i business....), men ta en natt på ett flygplatshotell och kör nästa dag funkar.

En annan bortglömd variant kan vara Denver och sedan en cash biljett därifrån. Förr i tiden var åtminstone Denver en av de lite lättare destinationerna att hitta awards med Lufthansa till.

Beroende på längd på resan kan man också ta hyrbil och köra en road trip från lax, det är bara en bit över 4 timmar. Skulle inte rekommendera det direkt efter landning (särskilt inte om man nyttjat serveringen i business....), men ta en natt på ett flygplatshotell och kör nästa dag funkar.

En annan bortglömd variant kan vara Denver och sedan en cash biljett därifrån. Förr i tiden var åtminstone Denver en av de lite lättare destinationerna att hitta awards med Lufthansa till.
Det är 45 mil att köra. Jag skulle räkna med minimum 5h för att köra den sträckan (kan vara bedrövligt med kö ut ur LA fel tid på dygnet).
Ett annat alternativ är ju att lägga en dag på att köra via Death Valley och turista lite på vägen till Vegas. Den sträckan är ju dock omkring 70 mil och flertalet stopp lär göras, men det är en kul resa.

Det är en rätt lätt körning och som du säger en kul trip. Enda jobbiga är ju att komma ut ur LA. Det tog oss 3h att komma ut ur LA när vi gjorde den körningen i November, sen var det ganska smooth sailing. Dock är nackdelen då att man för att komma in på de flesta hotellen på strippen (man kan exempelvis köra Avis one way och lämna på Bellagio) att man måste köra just där nu med allt vägarbete inför F1.

Det är 45 mil att köra. Jag skulle räkna med minimum 5h för att köra den sträckan (kan vara bedrövligt med kö ut ur LA fel tid på dygnet).
Ett annat alternativ är ju att lägga en dag på att köra via Death Valley och turista lite på vägen till Vegas. Den sträckan är ju dock omkring 70 mil och flertalet stopp lär göras, men det är en kul resa.
Det kan det definitivt vara - därav referensen till "köra en road trip". Skulle kanske varit tydligare med det - gör det till en heldag och stanna på vägen. Antingen något sådant som Death Valley eller bara rent allmänt gör en avstickare eller två. Man vill få något som lättar upp lite när man väl kommer ur köerna...

Toppen