Senaste nytt

TAP hyr in - vadå?

TAP brukar ha 2-2:1-1 business ganska ofta på sina populära europaavgångar. Samma business som SAS A321LR.

Japp, men någon A321LR har inte flugit till Stockholm på TP786 på ett bra tag. Det har varit A320.

Dock får jag inte ihop trådstarten riktigt då flyget som syns i skärmdumpen är TP786. Vilken flyger LIS-ARN. Medan trådskaparen skriver att den flyger LIS-LHR-ARN. Men det verkar inte vara någon A321LR planerad till London heller de dagarna så det är 3+3 sits som verkar gälla om man inte får de där ersättningsflyget med 2+2.

Japp, men någon A321LR har inte flugit till Stockholm på TP786 på ett bra tag. Det har varit A320.

Dock får jag inte ihop trådstarten riktigt då flyget som syns i skärmdumpen är TP786. Vilken flyger LIS-ARN. Medan trådskaparen skriver att den flyger LIS-LHR-ARN. Men det verkar inte vara någon A321LR planerad till London heller de dagarna så det är 3+3 sits som verkar gälla om man inte får de där ersättningsflyget med 2+2.
TP1352 Lisbon -> London är A321LR 5/7 gånger senaste veckan

Följdfråga: Är ändringen skäl för avbok inkl förlängd voucher?
Nej (enligt mig).

Blev lite rörigt pga mkt sido-info.
@Brandten fru och barn flyger ARN-LIS-ARN och har på hemresan fått annan operatör än TAP (som man bokat med).
Trådrubriken är således korrekt sett till (huvud)frågan.

TP1352 Lisbon -> London är A321LR 5/7 gånger senaste veckan

Ja, men då är frågan vilken rutt det egentligen gäller.

Nej (enligt mig).

Blev lite rörigt pga mkt sido-info.
@Brandten fru och barn flyger ARN-LIS-ARN och har på hemresan fått annan operatör än TAP (som man bokat med).
Trådrubriken är således korrekt sett till (huvud)frågan.

Ah, om det är den rutten så är det garanterat inga trevliga säten utan 3+3 som gäller som utgångspunkt med tur om man får specialaren då. Till Arn har bara A320 flugits på sistone.

Tack för svar alla kunniga! Vi har valt att avboka då det inte fanns några alternativ varken för höstlovet eller sportlovet 2024 att flytta resan till.
Är det samma sak att trycka på CANCEL i SAS appen som att ringa in till kundtjänst? Pengar och poäng tillbaka (poängen har inte gått ut) men voucher brinner (den hade gått ut).

Tack för svar alla kunniga! Vi har valt att avboka då det inte fanns några alternativ varken för höstlovet eller sportlovet 2024 att flytta resan till.
Är det samma sak att trycka på CANCEL i SAS appen som att ringa in till kundtjänst? Pengar och poäng tillbaka (poängen har inte gått ut) men voucher brinner (den hade gått ut).
Japp, det är min erfarenhet

-450kr per person!! i Star Alliance avgift hälsade agenten så glatt när jag ringde in. Surt nästan lika mycket som biljetten kostade

Lånar tråden lite på samma tema. Ska åka ARN-LIS med Tap i oktober och när jag kollar på bokningen står det operated by Nextjet. I min värld är Nextjet ett svenskt flygbolag som gick i konkurs för några år sen... Flög mest Saab 340 etc så hoppas det är något annat nystartat bolag :) (även om 340 är ett kul plan att flyga)

Någon som vet vad "nya" Nextjet är för bolag?

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk

Toppen