Senaste nytt

Kommande bok om Boeing 747 i SAS

”The beautiful MD-80” kanske? Intressant historia hos SAS, tyvärr ett par tragiska också.
Det är en mycket lockande tanke som faktiskt funnits i många år, men det stora antalet flygplan riskerar göra det till ett sisyfosarbete om det ska bli lika bra som 747-äventyret. Ämnet för min nästa bok meddelas senare i vår, än så länge njuter jag av att vara ledig när jag är ledig ;)
Fantastisk bok Hans, stort tack! En bonus hade varit om det gick att se bilderna i högre upplösning digitalt någonstans, har försökt zooma i boken men det funkar inte så bra. ;)
Tack för din uppskattning! Faktum är att jag håller på att skapa en webbplats för boken och skandinavisk civil flyghistoria i stort; jag har oerhört mycket mer material både om 747 och andra epoker. Några av bilderna i boken kanske dyker upp där, beroende på rättigheter osv.
 
Det är en mycket lockande tanke som faktiskt funnits i många år, men det stora antalet flygplan riskerar göra det till ett sisyfosarbete om det ska bli lika bra som 747-äventyret. Ämnet för min nästa bok meddelas senare i vår, än så länge njuter jag av att vara ledig när jag är ledig ;)

Tack för din uppskattning! Faktum är att jag håller på att skapa en webbplats för boken och skandinavisk civil flyghistoria i stort; jag har oerhört mycket mer material både om 747 och andra epoker. Några av bilderna i boken kanske dyker upp där, beroende på rättigheter osv.
Superkul! Trevlig helg :)
 

jacoph

Medlem
Det är en mycket lockande tanke som faktiskt funnits i många år, men det stora antalet flygplan riskerar göra det till ett sisyfosarbete om det ska bli lika bra som 747-äventyret. Ämnet för min nästa bok meddelas senare i vår, än så länge njuter jag av att vara ledig när jag är ledig ;)

Tack för din uppskattning! Faktum är att jag håller på att skapa en webbplats för boken och skandinavisk civil flyghistoria i stort; jag har oerhört mycket mer material både om 747 och andra epoker. Några av bilderna i boken kanske dyker upp där, beroende på rättigheter osv.
Vi är många som saknar Viking256!
 
Eftersom jag har mycket arkivmaterial att dela med mig av så gjorde jag en webbplats i helgen. Den har det smått fyndiga namnet Viking Tails och innehåller än så länge mest information om och marknadsföring av 747-boken, men senare i vår tillkommer en bloggliknande del där jag ämnar lägga ut smått och gott som rör SAS och relaterade flygbolag :)

vikingtails.jpg
 
Nominerad till Årets svenska flygbok 2023!

2023-10.png

Det är med stor stolthet jag meddelar att min bok 747-B DEN STORA VIKINGEN är en av fem titlar som i dagarna nominerats till Årets svenska flygbok 2023 av FLIT, en sammanslutning av Sveriges mest framstående experter på flyglitteratur.

Årets svenska flygbok utses vid Flyglitteraturträffen på Malmslätt i oktober och är en tradition som har anor sedan 1989. Bland tidigare års vinnare märks bland andra Michael Sanz utmärkta böcker om Bromma flygplats, Linjeflyg och Caravelle som jag är övertygad om att flera av er är bekanta med.

Tre jurygrupper utser Årets svenska flygbok och en av dem benämns Folkets röst. Fram till och med den 20 september kan den som vill rösta på någon av de fem nominerade titlarna skicka e-post med sitt val till FLIT.

Om någon här känner sig manad att delta i omröstningen, så finns mer information om min och övriga fyra nominerade böcker på http://www.flyglitteratur.se/nom.htm. Där finns även en mer utförlig beskrivning om röstningsförfarandet samt aktuell e-postadress.

Bästa hälsningar
Hans Jakobsson
http://vikingtails.se/
 
Toppen