Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

palmen

Moderator
Nja, Elefantklubben som man kunde bli med i på 70-80 talet, var att man skulle klippa 6 Elefantöl på sträckan Helsingborg-Helsingör eller vice versa. Jag har mitt Elefantklubbsmärke någonstans.
Är ju betydligt mer tid på den färjan att hinna med att dricka öl än på en vanlig sas flygning under 1h. Är ju tämligen vanligt att det tar minst 30 minuter innan de ens kommer ut med vagnen .
 

henke12

Medlem
Är ju betydligt mer tid på den färjan att hinna med att dricka öl än på en vanlig sas flygning under 1h. Är ju tämligen vanligt att det tar minst 30 minuter innan de ens kommer ut med vagnen .

Nåja :cool:
Jag roade mig med att räkna lite på kvällskvisten,
Om jag nu skulle vilja "tura" med Aurora så avgår båten 23.10 från Helsingborg med retur från Helsingör 23.40
(Resan tar enligt hemsidan ca 20 minuter och turnaround därmed 10 minuter)
Att då ta elefantklubbsmärket måste då innebära att (efter vad jag googlat fram) att man ska sula i sig ett sexpack elefantöl (33cl och 7.2%?) på en överfart
Om man är snabb ombord och slöar lite med att stiga(ragla) av så bör det innebära ca 35 minuter dricktid

OSL-BGO verkar ligga på 50 minuter enligt tidtabell och ca 35 minuter flygtid normalt
Säg att man sitter på rad 1 och dom är på hugget med vagnen och är ute efter 10 minuter, och kabinen ska vara klar 10 minuter innan landning så har man där 15 minuter dricktid


För enkelhetens skull så räknar vi med öl och vin hos SAS motsvarar en elefantöl alkoholmässigt


6 elefantöl på 35 minuter = 5,8 minuter per öl
1 öl + 1 vin på 15 minuter = 7,5 minuter per dryck


Men ja, jag håller med att det krävs högt tempo! :p
 

Rickard_O

Medlem
Nåja :cool:
Jag roade mig med att räkna lite på kvällskvisten,
Om jag nu skulle vilja "tura" med Aurora så avgår båten 23.10 från Helsingborg med retur från Helsingör 23.40
(Resan tar enligt hemsidan ca 20 minuter och turnaround därmed 10 minuter)
Att då ta elefantklubbsmärket måste då innebära att (efter vad jag googlat fram) att man ska sula i sig ett sexpack elefantöl (33cl och 7.2%?) på en överfart
Om man är snabb ombord och slöar lite med att stiga(ragla) av så bör det innebära ca 35 minuter dricktid

OSL-BGO verkar ligga på 50 minuter enligt tidtabell och ca 35 minuter flygtid normalt
Säg att man sitter på rad 1 och dom är på hugget med vagnen och är ute efter 10 minuter, och kabinen ska vara klar 10 minuter innan landning så har man där 15 minuter dricktid


För enkelhetens skull så räknar vi med öl och vin hos SAS motsvarar en elefantöl alkoholmässigt


6 elefantöl på 35 minuter = 5,8 minuter per öl
1 öl + 1 vin på 15 minuter = 7,5 minuter per dryck


Men ja, jag håller med att det krävs högt tempo! :p
Bör väl ha i beräkningen att man kan fortsätta dricka på flyget även när inflygning påbörjats? :)
 

palmen

Moderator
Nåja :cool:
Jag roade mig med att räkna lite på kvällskvisten,
Om jag nu skulle vilja "tura" med Aurora så avgår båten 23.10 från Helsingborg med retur från Helsingör 23.40
(Resan tar enligt hemsidan ca 20 minuter och turnaround därmed 10 minuter)
Att då ta elefantklubbsmärket måste då innebära att (efter vad jag googlat fram) att man ska sula i sig ett sexpack elefantöl (33cl och 7.2%?) på en överfart
Om man är snabb ombord och slöar lite med att stiga(ragla) av så bör det innebära ca 35 minuter dricktid

OSL-BGO verkar ligga på 50 minuter enligt tidtabell och ca 35 minuter flygtid normalt
Säg att man sitter på rad 1 och dom är på hugget med vagnen och är ute efter 10 minuter, och kabinen ska vara klar 10 minuter innan landning så har man där 15 minuter dricktid


För enkelhetens skull så räknar vi med öl och vin hos SAS motsvarar en elefantöl alkoholmässigt


6 elefantöl på 35 minuter = 5,8 minuter per öl
1 öl + 1 vin på 15 minuter = 7,5 minuter per dryck


Men ja, jag håller med att det krävs högt tempo! :p
Aldrig sett SAS vara ute med dryck 10 minuter efter start. Bara att komma upp på en höjd som gör att lampan för säkerhetsbälte släcks tar ju några minuter. Någon som lfyger sträckan frekvent och vet hur lång tid det brukar ta till serveringen startar?
Oavsett tiden för detta inget jag skulle rekommendera att försöka sig på, Elefantöl är något av det vidrigaste man kan dricka dessutom :p
 

palmen

Moderator
Har flyttat konversationen om olika öl mm till öl tråden

/Moderator
 

trekker

Medlem
Nåja :cool:
Jag roade mig med att räkna lite på kvällskvisten,
Om jag nu skulle vilja "tura" med Aurora så avgår båten 23.10 från Helsingborg med retur från Helsingör 23.40
(Resan tar enligt hemsidan ca 20 minuter och turnaround därmed 10 minuter)
Att då ta elefantklubbsmärket måste då innebära att (efter vad jag googlat fram) att man ska sula i sig ett sexpack elefantöl (33cl och 7.2%?) på en överfart
Om man är snabb ombord och slöar lite med att stiga(ragla) av så bör det innebära ca 35 minuter dricktid

OSL-BGO verkar ligga på 50 minuter enligt tidtabell och ca 35 minuter flygtid normalt
Säg att man sitter på rad 1 och dom är på hugget med vagnen och är ute efter 10 minuter, och kabinen ska vara klar 10 minuter innan landning så har man där 15 minuter dricktid


För enkelhetens skull så räknar vi med öl och vin hos SAS motsvarar en elefantöl alkoholmässigt


6 elefantöl på 35 minuter = 5,8 minuter per öl
1 öl + 1 vin på 15 minuter = 7,5 minuter per dryck


Men ja, jag håller med att det krävs högt tempo! :p
Jag förstår inte problemet, 3 flaskor champagne mellan Manchester och Heathrow på en effektiv flygtid på 35 är ju inga problem (om man sitter på rad 1). Visst sista skurken blir ju i plastglas på tarmac. Men 4 borde gå om man får cirkulering och är på hugget.

Men detta är ju iof BA och de gillar att servera. Tyvärr är det storflaskor nu för tiden så man bara får ett glas, I teorin borde man med detta koncept kunna köra 10 glas.
 
Jag förstår inte problemet, 3 flaskor champagne mellan Manchester och Heathrow på en effektiv flygtid på 35 är ju inga problem (om man sitter på rad 1). Visst sista skurken blir ju i plastglas på tarmac. Men 4 borde gå om man får cirkulering och är på hugget.

Men detta är ju iof BA och de gillar att servera. Tyvärr är det storflaskor nu för tiden så man bara får ett glas, I teorin borde man med detta koncept kunna köra 10 glas.
:p
 

RhinoG

Medlem
Någon som har erfarenhet av att vara diamond och resa i go inom Europa i ett större sällskap? Kan man beställa lite extra och dela med sig, eller hur bör man tänka? Hur många chanser får man på sig på en flight till södra Europa?
 

Hachans

Medlem
Någon som har erfarenhet av att vara diamond och resa i go inom Europa i ett större sällskap? Kan man beställa lite extra och dela med sig, eller hur bör man tänka? Hur många chanser får man på sig på en flight till södra Europa?

Du får bjuda familj eller en medresenär.

Beställer du extra för att dela med dig kommer du troligen bli vägrad. Missbruka inte förmånen, det är så de försvinner. Det är så du ska tänka.
 
Toppen