Senaste nytt

Inställt flyg - BA2277 till Las Vegas

MLG55

Medlem
Hej!
Min vän flög ner till London igår kväll för att idag flyga vidare till LAS
Nu på morgonen ställer de in BA2277 från LGW. (De vet inte orsaken ännu)
De har blivit ombokade till planet imorgon istället, dock så har de blivit nergraderade till ekonomi från plus

Han har också AMEX elit som han betalat resan med.

Någon som sitter på bra info vad de har rätt till att få som kompensation och vad de kan kräva av BA.
De är ju inte med i EU längre.

Mig veterligen följer BA fortfarande EU261/2004, så jag skulle utgå ifrån den. Resan startade dessutom i EU land (antar jag) så BA är skyldiga att följa den även om de inte är del av EU längre.

Mig veterligen följer BA fortfarande EU261/2004, så jag skulle utgå ifrån den. Resan startade dessutom i EU land (antar jag) så BA är skyldiga att följa den även om de inte är del av EU längre.
Ja de flög ut från GOT, så då borde de kunna få 600 euro per man.
Och de kan handla kläder för 3000 eller vad det är på Amex Elit väl?
Grymt att ni hjälper till

Ja de flög ut från GOT, så då borde de kunna få 600 euro per man.
Och de kan handla kläder för 3000 eller vad det är på Amex Elit väl?
Grymt att ni hjälper till
3000 är väl för bagage försening?
Vid försening har man dock rätt till ersättning mot kvitton, har dock för mig den summan är betydligt lägre. Läs på i villkoren vad son gäller vid försening för amex elite. Även hemförsäkring kan ha någon form av ersättning.

Förutom 600 euro per person för inställd flygning har ni också rätt till kompensation för nedgradering som är 75% av biljettpriset på flygningar av aktuell längd.
Tack! Nu sitter vi här och väntar på att förhoppningsvis komma iväg imorgon. Vet du någonstans där jag kan hitta just downgrade-procenten på resan?

Toppen