Detta är ett fantastiskt forum och jag har lärt mig jättemycket och har baserat på det lagt en plan för hur jag ska nå diamantstatus i EB och kunna ge bort ett guldkort till min far genom att vi samarbetar. I vårt fall innebär det avvecklande av flygande med Finnair och att vi koncentrerar oss till Star Alliance/SAS.
Två frågor som jag har är:
1. Vad är logiken att bara lägga statusförmånerna enbart på bokning av resa med poäng och inte med pengar? Har det alltid varit så? Är det så med alla bolag?
2. Vad är logiken för bolag som Finnair och Qatar att inte inleda samarbete med kortoperatörer i Sverige? Noterar Lufthansa men det är ju inom Star Alliance så kanske inte den jag hade sett som logisk aktör.
Två frågor som jag har är:
1. Vad är logiken att bara lägga statusförmånerna enbart på bokning av resa med poäng och inte med pengar? Har det alltid varit så? Är det så med alla bolag?
2. Vad är logiken för bolag som Finnair och Qatar att inte inleda samarbete med kortoperatörer i Sverige? Noterar Lufthansa men det är ju inom Star Alliance så kanske inte den jag hade sett som logisk aktör.