Senaste nytt

Måste flytta eller ändra eller avboka en awardresa - tips?

Brandten

Medlem
Halloj,

Har en resa ARN-LIS inbokad i augusti.
En bokning med TAP för 1 vuxen och 1 barn på egen 2-4-1 voucher som gick ut 2022-12-31.
En bokning med Lufthansa för 1 vuxen på egen 2-4-1 voucher som gick ut 2022-12-31.

Nu har vi fått förhinder och tänker att jag frågar här.

1) Kan vi boka om hela resan till typ nästa vår?
2) Kan vi ändra destination till NYC?
3) Brinner voucher inne bara om vi avbokar (får ju i alla fall tillbaka skatter och poäng) eller även vid alt 1 eller 2 ovan?

Halloj,

Har en resa ARN-LIS inbokad i augusti.
En bokning med TAP för 1 vuxen och 1 barn på egen 2-4-1 voucher som gick ut 2022-12-31.
En bokning med Lufthansa för 1 vuxen på egen 2-4-1 voucher som gick ut 2022-12-31.

Nu har vi fått förhinder och tänker att jag frågar här.

1) Kan vi boka om hela resan till typ nästa vår?
2) Kan vi ändra destination till NYC?
3) Brinner voucher inne bara om vi avbokar (får ju i alla fall tillbaka skatter och poäng) eller även vid alt 1 eller 2 ovan?
1. Ja
2. Nej
3. Utgången voucher försvinner både vid ombokning och avbokning. Utgångna poäng försvinner också.

Om det kommer en tidtabellsändring så kan du boka av/om och behålla vouchern i vissa fall. Kanske får avvakta och hålla tummarna?

1. Ja
2. Nej
3. Utgången voucher försvinner både vid ombokning och avbokning. Utgångna poäng försvinner också.

Om det kommer en tidtabellsändring så kan du boka av/om och behålla vouchern i vissa fall. Kanske får avvakta och hålla tummarna?
Ah. Jag kan avvakta till någon dag innan. Behöver inte poängen och vouchern är ju rökt ändå så. :)

Toppen