Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Homer

Medlem
Datumet är bytt till 24:e juni, och strejken innefattar T5 och T3, plus "campus security".



Kommer troligtvis undkomma att bli påverkad själv pga flygbolag och datum, men kan vara bra att veta för de som har transit eller reser till/från T3 eller T5.
BREAKING: The first summer strike at Heathrow Airport has been postponed after an improved pay offer, Unite says https://www.reuters.com/world/uk/uk...-postponed-after-better-pay-offer-2023-06-12/
 

Jannes

Medlem
Här är lite mer information, Reuters hade ganska knapert med info:


More than 2,000 staff said they will postpone industrial action on 24 and 25 June.
Unite, the union, said that its members will vote on the latest pay deal over the coming days.
The strikes will affect Terminals 3 and 5, and have an impact on airport crew checks. The action could spark queues at security.
The remaining strike days are:
  • 28, 29 and 30 June
  • 14, 15, 16, July
  • 21, 22, 23, 24, July
  • 28, 29, 30, 31 July
  • 4, 5, 6 , 7 August
  • 11, 12, 13, 14, August
  • 18, 19, 20 August
  • 24, 25, 26, 27 August

Så tillsvidare är det bara 24-25.6 som det är lagt på paus.
 

Rickard_O

Medlem
Kan det här komma att skapa problem på T2?
Ska med SQ305 den 16/7, vill ju inte behöva gå upp kl 04 på morgonen för en flight som går kl 09:10
 

Jannes

Medlem
Kan det här komma att skapa problem på T2?
Ska med SQ305 den 16/7, vill ju inte behöva gå upp kl 04 på morgonen för en flight som går kl 09:10
Jag skulle rekommendera att följa med nyheterna. Som sagt gäller inte strejken personalen på T2, men dock personalen som säkerhetsgranskar personalen på T2 (och alla andra terminaler).
Med lite planering från LHR så bör de väl kunna hantera det genom att folk får komma på jobb tidigare, eller något motsvarande.
 

Rickard_O

Medlem
Jag skulle rekommendera att följa med nyheterna. Som sagt gäller inte strejken personalen på T2, men dock personalen som säkerhetsgranskar personalen på T2 (och alla andra terminaler).
Med lite planering från LHR så bör de väl kunna hantera det genom att folk får komma på jobb tidigare, eller något motsvarande.
Absolut ska jag ha koll!
Men tänkte om det va så att man flyttade över folk från T2 till dom andra för att få jämna flöden så att det inte blir totalt kaos på dom andra terminalerna.
 

Jannes

Medlem
Absolut ska jag ha koll!
Men tänkte om det va så att man flyttade över folk från T2 till dom andra för att få jämna flöden så att det inte blir totalt kaos på dom andra terminalerna.
Misstänker det skulle tolkas som strejkbryteri.
Jag tror man på tidigare omgångar lappat med högre tjänstemän som jobbar på samma terminal men inte täcks av samma fack/avtal.
 
Toppen