Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Hej,
Avser teckna ett Elite inom kort. Vad jag ser på Amex hemsida finns inga nuvarande kampanjer. Finns det några bonus just nu om man blir inbjuden av någon?
"Kampanjen" som är nu ger 15k till dig samt den som bjuder in. Om jag minns rätt så har inbjudningspoängen försämrats.
Ingen sign-on bonus just nu heller.

Om du inte har jättebråttom skulle jag nog säga försök vänta tills nästa sign-on-kampanj.
 

pappapuff

Medlem
Tack för info. Mitt kvalificeringsår tar slut sista augusti och kommer antagligen inte nå guld på egen hand så behöver se till att statuspoängen kommer på rätt sida strecket.
Vad jag förstår ovan har det tagit tid för en del av er men pga uppgradering av befintligt Premium snarare än nytt Elite? Senast början juli känns som jag borde ansöka va?
 
Tack för info. Mitt kvalificeringsår tar slut sista augusti och kommer antagligen inte nå guld på egen hand så behöver se till att statuspoängen kommer på rätt sida strecket.
Vad jag förstår ovan har det tagit tid för en del av er men pga uppgradering av befintligt Premium snarare än nytt Elite? Senast början juli känns som jag borde ansöka va?

Jag värvade 2 person under kampanjen 45.000+45.000p runt årsskiftet och dom fick sina status poäng inom 7-10 dagar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tack för info. Mitt kvalificeringsår tar slut sista augusti och kommer antagligen inte nå guld på egen hand så behöver se till att statuspoängen kommer på rätt sida strecket.
Vad jag förstår ovan har det tagit tid för en del av er men pga uppgradering av befintligt Premium snarare än nytt Elite? Senast början juli känns som jag borde ansöka va?
Jag uppgraderade i December och fick statuspoängen inom 1-2 veckor också. Så avvakta kanske till mitten av juli ifall någon kampanj kommer?
 

Rickard_O

Medlem
Och nu är det 1/6, självklart inga poäng i pipelinen...
Visste att det skulle bli trubbel denna gång då jag av något konstigt skäl fick 2st elitekort.
Blir till att kontakta dom nu!

EDIT: Dom skulle starta ett ärende, borde ta 3-5 arbetsdagar sa han, tar och hör av mig till dom om en vecka igen om inget hänt!
Nu ser jag poängen!
Snabbt och bra hanterat av Amex, tråkigt att andra inte har samma tur som jag haft genom åren!
En sak är säker, karma är det inte som gör det…
IMG_9398.jpeg
 

BND

Medlem
Förra året kom det en kampanj v22 tror jag det var. Inte lika tydligt mönster som EB MC poänghelger dock men det är väl inte osannolikt att det kommer en kampanj inför sommaren.

EDIT: uppgraderingskampanj då alltså
 
Last edited:

Shoreline

Medlem
Åh här lyser statuspoängen fortfarande med sin frånvaro så ingen statusförändring efter drygt 5 månader med Elitekortet.
Undrar hur många vi är? Trodde att jag tajmade min period bra med den kampanjen (brytpunkt 30 sept), då det var ca tre månader in. Nu är det snart bara tre månader kvar på mitt år :D

IMG_4744.jpg
 
Jag kan bidra med en datapunkt. Uppgraderade från premium till elite i lördags, 3 juni. Nytt kort i appen och Apple Pay tisdag 6 juni. Nu idag på morgonen 8 juni hade jag statuspoöngen på mitt konto. Otroligt att det kan strula så mycket, verkar ju vara slumpartat dessutom.
 
Toppen