Senaste nytt

Trafikvarningstråden

De använder en robot för att hantera alla klagomål mm, så när "computer says no" är du rökt.
Det är inte riktigt sant. Jag har meddelat kundtjänst tidigare och då har de öppnat fallet och behandlat det korrekt. Råkade ut för att min rutt med olika byten inte gick att välja efteråt trots att appen vid tillfället hade rekommenderat det (och därmed räknas det inte förseningsersättningen). Valde det närmaste alternativet och när det stängdes skrev jag till kundtjänst som öppnade det igen samt betalade mig.

Av samma anledning brukar jag försöka komma ihåg att ta screenshot på appen när dylika problem uppstår.

Kundtjänst har jag skrivit till över Facebook Messenger, fungerat mycket smidigt.
 

mha321

Medlem
Ps Sj kör ett fåtal avgångar men får väl inte sälja bara bron. Däremot kan man köpa Lund-Kastrup utan problem och ch gå på i malmö om man vill. Ett litet tips om någon känner att de måste skaffa en reserv biljett

Är det inte tågen mellan Stockholm och Köpenhamn du menar? Isåfall har sj slutat sälja biljetter på dem för den närmaste tiden pga.... Risk för stejk.

Eller har de fler avgångar som går över bron?
 

intuition

Medlem
Du har rätt, de har börjat blockera även över bron, och redan från och med i morgon, trots att SJ inte är/ska vara berörda i första skedet?
Men bara för denna veckan. Har man tex ett flyg nästa vecka går det fortfarande att boka SJ (fast strejken ska ju utvidgas, så det kanske är kört ändå)

Skärmavbild 2023-05-11 kl. 08.14.42.png



Är man riktigt desperat finns ju även EuroNight som inte drabbats av "Planering pågår"

Skärmavbild 2023-05-11 kl. 08.19.26.png
 
Här är lite mer information om de danska lastbilschaufförerna som planerar att blockera motorvägar runt Köpenhamn (och därmed troligtvis Öresundsbron också) måndagen den 15:e maj 2023:

"De kommer särskilt att blockera vid korsningar som rondeller och infarter till motorvägar." (Google translate)
 

Ricci

Medlem
Här är lite mer information om de danska lastbilschaufförerna som planerar att blockera motorvägar runt Köpenhamn (och därmed troligtvis Öresundsbron också) måndagen den 15:e maj 2023:

"De kommer särskilt att blockera vid korsningar som rondeller och infarter till motorvägar." (Google translate)
Min kund i Köpenhamn skickade idag ut ett meddelande där de uppmanade alla att arbeta hemma (de som kan) alternativt använda cykel till arbetet på måndag.
 
Min kund i Köpenhamn skickade idag ut ett meddelande där de uppmanade alla att arbeta hemma (de som kan) alternativt använda cykel till arbetet på måndag.
Haha, min kollega informerade mig för en timme sedan att lastbilschaufförerna har ställt in blockaden... (men jag kan inte hänvisa till någon officiell källa)
 
I helgen är det dock planerade banarbeten mellan Lund och Hässleholm som gör att tågen ändå är inställda på den sträckan.

Sen, ser att Flixbus varit smarta och från imorn ökat antal avgångar mellan Malmö och Köpenhamn från typ 3/dag till 13/dag. Om nån måste åka till CPH i nästa vecka så är det nog smartaste backupen just nu.
 

011430121

Medlem
Förhandlingarna mellan Naviair och flygledarna på Kastrup har strandat.
Naviair ser att detta kan få stora konsekvenser för flygtrafiken på Kastrup, med förseningar och inställda av gångar.

Källa: TV2 News Danmark
[
Från Naviair hemsida information om löner, pensionsavgångar o.s.v.
 
Last edited:
Toppen