Senaste nytt

Betalkort som passar med eurobonus

Alex.N

Ny medlem
Hej, jag behöver hjälp med att hitta ett betalkort som man kan tanka likt Revolut fungerade tidigare med SAS EuroBonus Mastercard och samtidigt generera EB poäng.
Finns det? Är ute efter en lösning där man kan bestämma en fast summa som man kan spendera för varje månad till en person som inte har den bästa disciplinen.

Det är ingen risk att kortutfärdaren ser det som problematiskt om man regelbundet maxar limiten?
Möjligtvis om man regelbundet övertrasserar, men att varje månad spendera nära sin maxgräns ser jag inte som något konstigt? Jag har ett kort där jag själv gör det på senaste tiden och inte ens reflekterat över att det skulle innebära något problem. Jag har inte sett någon rekommendation om att man ska överdriva sin kreditansökan, utan allt handlar om att uppskatta hur mycket man kommer behöva för två månader.

I teknisk mening blir det väl ingen övertrassering om limiten fungerar men jag tolkade bristen på disciplin som att det fanns risk tekniken regelmässigt skulle komma att begränsa spenden. Kanske en grov övertollkning från min sida.

Det går faktisk att göra med SAS DB Mastercard. Jag har en enkelt gång eller två nått limit på mitt kort var transaktionen ändå godkänds. Förste gången var jag sen till att upptäcka det och blev debiterat en övertrasseringsavgift. Andra gången var jag uppmärksam och betalde omedelbart till kortets konto och då var den ingen avgift.

Men ja oftast nekas köp på kortet om inte utrymme finns.

I teknisk mening blir det väl ingen övertrassering om limiten fungerar men jag tolkade bristen på disciplin som att det fanns risk tekniken regelmässigt skulle komma att begränsa spenden. Kanske en grov övertollkning från min sida.
Jag tolkade bristen på disciplin som att sonen hade svårt att få månadspengen att räcka hela månaden . Kanske en grov feltolkning från min sida.

Jag tolkade bristen på disciplin som att sonen hade svårt att få månadspengen att räcka hela månaden.
Sonen? Men ja, jag tänkte ungefär samma sak och tänkte då att det finns risk att det regelbundet nekas köp på grund av att limiten är nådd. Min undran handlade om kreditkortsföretagen kunde se frekvent nekade köp som något negativt.

Hej, jag behöver hjälp med att hitta ett betalkort som man kan tanka likt Revolut fungerade tidigare med SAS EuroBonus Mastercard och samtidigt generera EB poäng.
Finns det? Är ute efter en lösning där man kan bestämma en fast summa som man kan spendera för varje månad till en person som inte har den bästa disciplinen.
Om man har den typen av bekymmer så ska man nog hålla sig så långt borta från kreditkort som det bara går.

Tyvärr finns det väl inget annat sätt som ger Eurobonuspoäng direkt för köp i valfri butik... Men Coop Mastercard finns ju, och det går att konvertera Cooppoäng till Eurobonuspoäng.. kortet ges ut av Entercard, kanske går att fylla på Revolut med ett sådant? (har ingen aning)

Utifrån förutsättningen med att begränsa och kontrollera köpen låter ju ett prepaid debit card som rätt lösning, och absolut inte kreditkort.

Är du villig att betala för poängen? Wise har ett debit card. Det kostar några kronor initialt men har vad jag vet ingen månadsavgift. Och sist jag har laddat mitt wise-konto från SAS EB så har jag fått poäng -- men det kostar någon procent eller strax under att toppa upp med kreditkort. Kanske ett alternativ.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen