Senaste nytt

Lunar Way

Flyer722

Medlem
Någon som har kikat på att använda lunar att ta ut kontanter med i Thailand(baht)?

Jag har rev premium och växlat därigenom och tagit ut 4000 sek sek. Tjejen har gratis varianten så 2000 sek där. Känns som lunar borde kunna vara bra här för att om man skulle behöva mer kontanter? Enligt kundtjänst är det inget valutapåslag och följer visas kurs. Ingen specifik atm gräns heller verkar det som.
Har också gratis varianten och har inte stött på någon gräns vid mina uttag.
 

ssh9721

Medlem
Någon som har kikat på att använda lunar att ta ut kontanter med i Thailand(baht)?

Jag har rev premium och växlat därigenom och tagit ut 4000 sek sek. Tjejen har gratis varianten så 2000 sek där. Känns som lunar borde kunna vara bra här för att om man skulle behöva mer kontanter? Enligt kundtjänst är det inget valutapåslag och följer visas kurs. Ingen specifik atm gräns heller verkar det som.

Stämmer med Lunar, för alla deras kort har du en begränsning om 5000 kr i uttag per dag, sedan för gratiskortet kan dunka ut 15000 kräver 30 dagar, för korten med avgift 25000 per 30,dagar.

Behövde gå över de 15000, uppgraderade, tog ut och sedan nedgraderas igen, kostnad skulle bli 2 x 79 kr då,de har uppsägningstid innevarande månad plus en, men när,jag behövde göra det var det kampanj halva priset visade det sig.

Här kan du läsa mer om vad som gäller nu, villkoren uppdateras tror jag kommande första juni: https://static-assets.prod.lunarway.com/se/docs/lunar-prislista-privat/
 

M.K

Medlem
Tömning av saldo pågår, perfekt ATM uttag är gratis.

2,25% ränta innan svensk skatt 30% med inflation på 12%+ är inte ok. Med nuvarande inflationstakt är mina stackars sek värda runt 0,00 på få år.

Bättre att använda upp sparsaldot på resorna nu tycker jag, bra kurser också relativt andra kort än sålänge. Sparandet får ske på annat håll/valuta.
 
Last edited:

spritfet

Medlem
Lunar höjer sparräntan till 3,25% den 12/5.

Fått bekräftat att vissa redan fått sitt "svenska konto". Någon här också? Nya funktioner?
 
  • Gilla
Reactions: hco

LSH

Medlem
Någon som lyckats betala en amexfaktura? Vad använder ni för kontonummer? (Har den nya typen kort).
 

Anders5

Medlem
Har någon lyckats få växelkursen (EUR-SEK) hos https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html vid uttag med Lunar efter deras "enhancements" i somras? Jag satte in 118 SEK och det borde räcka till 10 Euro, men bankomaten sa att det inte var möjligt att ta ut pengarna. Jag använde en bankomat som, i alla fall förr i tiden, inte hade avgifter.
Bankomat eller annan uttagsautomat? Bankomat växlar ju själv till SEK.
 
Toppen