Senaste nytt

Söker: Award från Stockholm/Göteborg till Toronto i slutet av juni

Hej

Jag har massa poäng som går ut i sommar. Jag har även en Amex voucher.
Jag skulle gärna vilja använda dom poängen till att boka en resa till Toronto och gå på en konsert den 29:e juni.
Jag har testat använda SAS hemsida både för SAS flygningar samt Star Alliance flygningar.
Jag ringde även 08-7974040 men dom kunde inte hitta några flyg i business till Toronto.

Någon här som kanske kan hjälpa mig?
Sista utvägen är väl att använda poängen att köpa SAS plus smart/SAS BusinessSmart till Toronto t/r för 525 000 poäng. Fans några platser kvar.

Känns surt när man har en amex voucher och fly premium voucher. Men så blir det väl när man är ute i sista stund :)

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm/Göteborg
  2. Var är din destination? Toronto
  3. När vill/behöver du resa ut? 26:e juni +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Eurobonus 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst inga byten i USA
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tack på förhand

Nej, du är för sent ute - om du nu inte skulle ha en väldig tur. Men vill du åka till Toronto - och är lite flexibel med datum - kan du helt säkert hitta SAS ekonomi eller plus ARN/GOT- EWR och sedan vidare med Air Canada från EWR till YYZ. Det blir då en Star Alliance Award. Du får söka ben för ben och pussla ihop. Sedna kontakta SAS. Och se till att ha gott om tid för byte.
Jag bokade själv resa till USA sommaren 2023, men i slutet av mars. Då fanns det gott om platser och enstaka dagar även i business.

Gäller dina poäng ända till resdatumet, d.v.s. slutet av sommaren? En annan fundering i så fall: casha en SAS-biljett i Go GOT/ARN-YYZ (drygt 10 papp från GOT beroende på om du vill gå upp i ottan och om du behöver incheckat bagage), alternativt köp den för poäng (från ca 150'), men se till att du stannar till söndagen 2 juli så den blir billigare (annat pris på transatlantiska revenue-resor om man stannar natten mellan lördag och söndag). Lägg sedan väl tilltagna uppgraderingsbud till Plus & Business och hoppas på det bästa. Då ska du totalt sett komma undan med klart mindre än 525' poäng.

Du kan inte söka på ARN-YYZ t/r och tro att SAS sökmotor kommer visa nåt bra. Det finns platser över Atlanten, men inte många. Här till BOS, sen får du tråckla dig vidare.
screenshot-www.sas.se-2023.05.01-21_59_11.png

Gäller dina poäng ända till resdatumet, d.v.s. slutet av sommaren? En annan fundering i så fall: casha en SAS-biljett i Go GOT/ARN-YYZ (drygt 10 papp från GOT beroende på om du vill gå upp i ottan och om du behöver incheckat bagage), alternativt köp den för poäng (från ca 150'), men se till att du stannar till söndagen 2 juli så den blir billigare (annat pris på transatlantiska revenue-resor om man stannar natten mellan lördag och söndag). Lägg sedan väl tilltagna uppgraderingsbud till Plus & Business och hoppas på det bästa. Då ska du totalt sett komma undan med klart mindre än 525' poäng.
300 000 poäng går ut sista juni.

Du kan inte söka på ARN-YYZ t/r och tro att SAS sökmotor kommer visa nåt bra. Det finns platser över Atlanten, men inte många. Här till BOS, sen får du tråckla dig vidare.
Visa bifogad bild 142038
Det här var intressant! Tack för tipset! Ska kolla vidare!
Hade det funnits biljetter till Boston innan den 25:e juni då kunde jag har åkt till Boston istället för konserten. Hört det ska vara en trevlig stad!
Det verkar dock inte finnas några biljetter tidigare än 27:e juni.

300 000 poäng går ut sista juni.
OK, funkar att köpa Go dit/Plus hem för poäng (Plus hem 2 juli inte så mycket dyrare än Go), lägg sedan rejält uppgraderingsbud på utresan.

Toppen