När det gäller mat och service (och även stolar, undantag B77W) är väl inte Thai bland det vassare i industrin. Jag väljer hellre något annat om jag får möjlighet.
Ok - efter att ha läst nästan allt här på bc.se så har jag fått intrycket av att asiatiska bolag överlag skulle vara mycket bra i C och F, men även att thai inte är "bäst" av dessa.
Tidigare har jag bara rest long-haul i economy och nu är det en privat asien-resa planerad till 2013 och då i C eller F. Efter alla artiklar och reportage här så vill jag ju inte bli besviken - "vågar" jag välja thai? (Qatar är ju ett prismässigt bra alternativ för resa i C.)
Kunde inte sagt det bättre själv.Det beror givetvis på din referensram, vad du har för behov och vad syftet med resan är. Om referensramen är SAS Economy, behovet är transport och syftet är semester så tror jag säkerligen att du blir nöjd med Thai även om det är lite problem med finlir som att serveringen skulle vara en aning stressad, hummern en aning övervärmd eller att kaffet är alldeles för svagt.
Klockrent igen. Och det är just den personliga touchen, pricken över i:et i servicen, serveringen och koordineringen som jag saknar på Thai.Även att du inte får den där personliga touchen som brukar vara pricken över i:t i F kanske du ens märker att du har missat den eftersom du har varit alldeles för upptagen med att inspektera tofflorna, toalettkitet, tv-skärmen eller vad det än nu må vara.
Jag har ju väldigt många referensramar och noterar smådetaljer som om jag blev tilltalad med namn eller ej eller om flygvärdinnan försökte stressa på måltidsserveringen (vilket irriterar mig oerhört i första klass). Det finns bättre alternativ än Thai, helt klart, men är man en oerfaren första klass resenär kommer man säkert vara hur nöjd som helst.Går du däremot in efter att ha läst Jacobs reportage om Air France, Singapore Airlines och dylikts reportage och har Lufthansa First Class som referensram för ditt flygande så lär Thai F kännas väldigt blekt i jämförelse. Det jag försöker säga är att resan blir ofta vad du själv gör den till och ofta vad du haft för förväntningar på den.
Har inte hittat något - du får gärna komma med förslag till förbättringar!
Har fått detta bekräftat av USDM för en minut sedan!
GOD JUL
Tyvärr inget med ANA varken 20, 21 eller 22/3. Något du självklart borde försöka klämma in.Istället för att vara negativa - bidra till diskussionen genom att hitta F award platser bokningsbara med USDM!
ARN-SYD utresa 21/3
Undrar om du inte är lite tidigt ute, skulle kunna bli mer lyckosamt att vänta lite närmare inpå avgång.