Senaste nytt

Incheckat bagage med anslutningsflyg

Filip_45

Ny medlem
Hej jag och några polare ska åka till Madrid i sommar med mellan landning i Malaga. Första flyget är av sas och andra är av air europa och vi undrar om vårt bagage åker direkt till nästa flyg eller om vi måste hämta ut det. Vi har vart i kontakt med båda flygbolagen och de säger att vi måste hämta ut vårt incheckade bagage för att sedan lämna in det igen vilket vi inte hinner. Samma problem har vi på hemvägen.

Vi undrar om det finns något sätt man kan lösa detta problem på?

Vi har googlat runt lite och det verkar som att de har något som heter interline avtal vad innebär det? Skulle de kunna hjälpa?

Oki!
Då skulle jag säga med 96% säkerhet att bagaget kommer att skickas vägen och att ni hämtar ut väskorna i Madrid :)

1680196844300.png

Interline-agreement är en förutsättning för att det ska funka och SK och UX (SAS och Air Europa) har ett sånt avtal!
Trevlig resa!

Oki!
Då skulle jag säga med 96% säkerhet att bagaget kommer att skickas vägen och att ni hämtar ut väskorna i Madrid :)

Visa bifogad bild 140890

Interline-agreement är en förutsättning för att det ska funka och SK och UX (SAS och Air Europa) har ett sånt avtal!
Trevlig resa!
Yes det var detta jag har fått upp också. men det är otroligt konstigt att både air europa och sas kundsevice säger att de inte går eller att vi ska fråga dem vid Landvetter.

Men tack för svar :)

Inte så vär
men det är otroligt konstigt att både air europa och sas kundsevice säger att de inte går eller att vi ska fråga dem vid Landvetter.
Inte så värst faktiskt :)

Som ny medlem bör du kolla in denna!
(Nummer 3)

Nej det är det inte vi har allt under samma bokning. :)
Hur köpte ni biljetterna? Online resebyrå? Jag kollade ett fåtal datum på både SAS och Air Europa och inte på någon dag kom resor med respektive andra flygbolag upp.

Ni kan ha en bokning fast med separata biljetter.

Hur köpte ni biljetterna? Online resebyrå? Jag kollade ett fåtal datum på både SAS och Air Europa och inte på någon dag kom resor med respektive andra flygbolag upp.

Ni kan ha en bokning fast med separata biljetter.
Hej vi bokade via supersaver men när jag loggar in med boknings referensen på sas hemsida så dyker båda flygningarna upp men de kanske inte betyder att de är under samma bokning. Hur ser jag det isåfall?

Yes det var detta jag har fått upp också. men det är otroligt konstigt att både air europa och sas kundsevice säger att de inte går eller att vi ska fråga dem vid Landvetter.

Men tack för svar :)
Tyvärr har kundtjänst mer fel än rätt, så det är tyvärr standard. Utgår man från det motsatta de säger kommer man ha mer rätt än fel, tragiskt men sant.

Toppen