Senaste nytt

Amex uppgraderingskampanj mars 2023

intuition

Medlem
Såg precis att Amex kör kampanj för uppgradering av SAS Classic kortet till SAS Premium. Ser dock inget erbjudande för andra uppgraderingsvägar. Men det kanske kommer?

SAS Classic -> SAS Premium

Sista ansökning 23-04-16
Spendkrav: 36 000 före 23-07-16
Bonus: 10 000 EB poäng
Bonus betalas ut senast: Sept 2023.



Aha, det finns inga 2-stegs upgraderingar, men kampanjer på flera kort för ett stegs uppgradering:

SAS Premium -> SAS Elite

Sista ansökning 23-04-16
Spendkrav: 45 000 före 23-07-16
Bonus: 20 000 EB poäng
Bonus betalas ut senast: Sept 2023.


Gold -> Platinum

Sista ansökning 23-04-16
Spendkrav: 45 000 före 23-07-16
Bonus: 200 000 MR poäng
Bonus betalas ut senast: Sept 2023.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Uj, vad Amex har blivit långsamma. När man uppgraderar får man beskedet att det kan ta upp till 10 dagar för det nya kortet att levereras. Det känns lite segt, men visst får man lägga en del av skulden på Postnords varannandags-service.
Men att se kortet i mina sidor brukar väl gå fort? För mig gick det 9 dagar innan det nya kortet dök upp i dashboarden och appen. Får hoppas att det inte betyder att först efter 9 dagar är kortet beställt/framställt och att det nu ska läggas 10 dagar till på leveransen.
 

Tonton

Medlem
Uj, vad Amex har blivit långsamma. När man uppgraderar får man beskedet att det kan ta upp till 10 dagar för det nya kortet att levereras. Det känns lite segt, men visst får man lägga en del av skulden på Postnords varannandags-service.
Men att se kortet i mina sidor brukar väl gå fort? För mig gick det 9 dagar innan det nya kortet dök upp i dashboarden och appen. Får hoppas att det inte betyder att först efter 9 dagar är kortet beställt/framställt och att det nu ska läggas 10 dagar till på leveransen.
Använd ApplePay (eller motsvarande på den mörka sidan) så är det inga konstigheter. Då börjar nya kortet gälla så fort konto är uppdaterat. Detsamma gällerom du fortsätter använda ditt gamla fysiska kort. Spend mot det nya kortet börjar gälla när det är uppdaterat i systemet.
 

Hafermann

Medlem
Är inte Gold till Platinum erbjudandet på den sämre sidan? Har för mig att man med samma spenderar i december fick 800K poäng.
 

intuition

Medlem
Är inte Gold till Platinum erbjudandet på den sämre sidan? Har för mig att man med samma spenderar i december fick 800K poäng.
Jo, detaljer om det erbjudandet finns i den tråden

Det var ju i slutet på året och eftersom uppgraderingar nollställer spend mot bonusar så är det kanske inte konstigt att de måste locka med bättre uppgradringsbonus.


Uj, vad Amex har blivit långsamma. ... För mig gick det 9 dagar innan det nya kortet dök upp i dashboarden och appen. Får hoppas att det inte betyder att först efter 9 dagar är kortet beställt/framställt och att det nu ska läggas 10 dagar till på leveransen.
Jo, tyvärr verkar det som att kortet beställs/skickas ungefär samtidigt som det dyker upp i profilen. Fick precis ett mail om att "Ditt nya kort levereras inom kort", med förväntad leverans 6 april. Drygt 2 veckor efter bytet gjordes. Nu har postnord inte utdelning den dagen så kortet kanske dyker upp först 11/4, dvs 3 veckor efter.
 

Hafermann

Medlem
Jo, detaljer om det erbjudandet finns i den tråden

Det var ju i slutet på året och eftersom uppgraderingar nollställer spend mot bonusar så är det kanske inte konstigt att de måste locka med bättre uppgradringsbonus.
Good point. Blir att avvakta och se vad som dyker upp senare i år.
 
Toppen