Senaste nytt

Vilken lounge skall man ta sikte på i Istanbul?

bayindirb

Medlem
Har dem ändrat reglerna?
"Airport lounge access for you and one guest (over 2 years of age) when you travel on the same Star Alliance member flight, regardless of ticket type"

Förut man kunde ta med sig upp till 4 personer (familj) eller 1 kompis.
 

teknik

Medlem
Det har alltid varit max en gäst för Star Alliance lounger hos andra flygbolag. EBG kan ta med sig familjen hos SAS, Elite kan ta med sig familjen hos Turkish. Det är extra förmåner som ibland finns hos bolaget där man är medlem men inte hos andra Star Alliance bolag.
 

Combo

Medlem
Har dem ändrat reglerna?
"Airport lounge access for you and one guest (over 2 years of age) when you travel on the same Star Alliance member flight, regardless of ticket type"

Förut man kunde ta med sig upp till 4 personer (familj) eller 1 kompis.
Betyder detta att man kan ta med sig en gäst + barn under 2 år? Dvs att barn över 2 år måste gästas?
Eller hur tolkar ni reglerna? Har någon varit på plats och vet vad som gäller(och slipper tolka:)).
 
Efter att Turkish ställt in ett flyg tvingas vi nu till 9,5 timmars transfer i Istanbul. Vad säger ni, hänga i loungerna eller ta sig ut från flygplatsen? Reser med maken och femårige sonen.
 

Rickard_O

Medlem
Efter att Turkish ställt in ett flyg tvingas vi nu till 9,5 timmars transfer i Istanbul. Vad säger ni, hänga i loungerna eller ta sig ut från flygplatsen? Reser med maken och femårige sonen.
Vilken tid på dygnet? Rätt så relevant att veta :)
Kanske inte hade dragit in till Taksimtorget med en 5åring mitt i natten, då hade jag nog siktat på ett hotell nära flygplatsen.
Annars hade jag nog lätt dragit in och ätit lunch/middag, även om flygplatser är trevliga miljöer att vistas på är närmare 10h inget att hurra för.
 
Toppen