Det hade jag gjort, hade kostat 6000 att dra in 60k poäng vilket med FlyPremium skulle ge Business till USA tor.Det där med värdering är också rätt individuellt hur man resonerar och vilka förutsättningar man har. Ska man ändå köpa (kontant) en affärsklassbiljett med SAS till t.ex. USA för säg 25000:- men kan få den för 60000 EB-poäng istället (med FlyPremium) med så är värdet 41 öre styck. Köper man däremot en t.o.r. till Amsterdam i ekonomiklass som kostar säg 1600:- kontant men som kostar 30000 EB-poäng så blir värdet 5,3 öre istället.
Själv skulle jag (oftast) inte betala 500:- extra för någonting jag köper bara för att få in ytterligare 5000 EB-poäng på transaktionen.
Det hade jag gjort, hade kostat 6000 att dra in 60k poäng vilket med FlyPremium skulle ge Business till USA tor.
Har man knte FlyPremium men har 20k poäng skulle man ju teoretiskt kunna köpa 3x60k poäng för 18.000, få högsta FlyPremium och 3 Business resor till USA.
Det är nästan lika bra som avis dealen för typ 5 år sedan. Där köpte vi ju poängen för 7 öre ungefär.
Ja det är ju väldigt individuellt, personligen köper jag alltid poängen om de kostar 10 öre. Sen har ju mycket ändrats senaste åren vilket gör att jag inte vill sitta på för mycket poäng heller.Som jag skrev så resonerar alla olika och har olika förutsättningar. Själv drar jag in mer EB-poäng än vad familjen hinner med att flyga för per år och värderar således inte poängen lika högt.
Men jag förstår ditt resonemang utifrån dina förutsättningar. Hade jag kunnat flyga oftare (och främst mer flexibelt) så hade jag säkert värderat poängen lite annorlunda än vad jag gör nu.
Det där med värdering är också rätt individuellt hur man resonerar och vilka förutsättningar man har. Ska man ändå köpa (kontant) en affärsklassbiljett med SAS till t.ex. USA för säg 25000:- men kan få den för 60000 EB-poäng istället (med FlyPremium) med så är värdet 41 öre styck. Köper man däremot en t.o.r. till Amsterdam i ekonomiklass som kostar säg 1600:- kontant men som kostar 30000 EB-poäng så blir värdet 5,3 öre istället.
Själv skulle jag (oftast) inte betala 500:- extra för någonting jag köper bara för att få in ytterligare 5000 EB-poäng på transaktionen.