Senaste nytt

Hur gör jag för att maximera Eurobonus?

Lxy08

Medlem
Hej,
Vi är 4 st i familjen som planerar att åka till Shanghai, troligen med SAS och i klass "Go". Jag skulle behöva lite tips och råd på hur man skulle kunna göra för att maximera eurobonus? Summan av eurobonus för själva resan, t/r, blir drygt 5500 poäng per person. Är det enda sättet att få poängen eller finns det andra sätt för att få mer poäng av resan?

Tack på förhand!

Viktigt är att ni inte väljer ”vilken biljett som helst”. SAS är praktiskt nog tydliga med vad man tjänar i poängväg när man flyger med dem, men mixar man bolag, codeshare och liknande kan man enkelt falla på mållinjen.
En bra början är att betala resorna med kreditkort kopplade till eurobonus, då får ni extrapoäng (och numera statuspoäng om du har SAS Mastercard Premium). Sedan all resereleterad shopping före resan kan ni göra genom onlineshopping.flysas.com.

Finns trådar på samtliga ämnen separat på forumet! Lycka till.

Skaffa ett SAS anslutet kreditkort (Mastercard eller AMEX) och betala inköp med. Nu vet jag inte ålder på din familj men en tor med SAS kostar 60000 poäng per person (låt oss hoppas att de börjar flyga till Kina snart).

Spenderar du 300.000 SEK på AMEX under ett år får du 2 st 2-4-1 vouchers.

Viktigt är att ni inte väljer ”vilken biljett som helst”. SAS är praktiskt nog tydliga med vad man tjänar i poängväg när man flyger med dem, men mixar man bolag, codeshare och liknande kan man enkelt falla på mållinjen.
En bra början är att betala resorna med kreditkort kopplade till eurobonus, då får ni extrapoäng (och numera statuspoäng om du har SAS Mastercard Premium). Sedan all resereleterad shopping före resan kan ni göra genom onlineshopping.flysas.com.

Finns trådar på samtliga ämnen separat på forumet! Lycka till.
Tack så mycket för svaret! Kreditkort låter som en bra början, ska kika på det!

Skaffa ett SAS anslutet kreditkort (Mastercard eller AMEX) och betala inköp med. Nu vet jag inte ålder på din familj men en tor med SAS kostar 60000 poäng per person (låt oss hoppas att de börjar flyga till Kina snart).

Spenderar du 300.000 SEK på AMEX under ett år får du 2 st 2-4-1 vouchers.
Tack så mycket för svaret! Ska också kolla lite närmare på AMEX erbjudanden. Vad jag kan se från SAS hemsidan så finns det biljetter till Shanghai från ARN via CPH tillgängliga nu. Bara hoppas att priset går ner lite till och inga plötsliga förändringar inträffar.

@Lxy08 se till att samtliga familjemedlemmar är medlem i Eurobonus (kanske självklart men nämner det ändå). Skapa sedan en ”Point sharing”-grupp.
tack för förslaget! Visste inte att det finns point sharing. Hade dilemma om det skulle vara värt att skapa EB konton för dem då de inte reser så ofta men point sharing skulle nog lösa problemet, ska gräva lite i det!

Toppen