Senaste nytt

SAS Webshopping

Det låter mer som handhavandefel av kassapersonalen (om du inte aktivt bett om att få tillbaka mellanskillnaden) för det bör/ska inte vara några problem att göra flera transaktioner på samma presentkort.
Nej, felet ligger i deras system då du i början av köpet tömmer presentkortet därav kan dom inte göra något annat än att ge tillbaks resterande i kontanter om du inte kan utnyttja hela beloppet.

Nej, felet ligger i deras system då du i början av köpet tömmer presentkortet därav kan dom inte göra något annat än att ge tillbaks resterande i kontanter om du inte kan utnyttja hela beloppet.

Borde fungera i princip som ett vanligt betalkort i deras system så det låter lite märkligt men jag får lita på ditt ord.

Går ju att köpa enbart en Pepsi Max också för all del.. :)
Det är ju inte ett delbelopp på presentkortet som betalas tillbaka utan en del av den förbetalda tankningen som inte gick att nyttja. Det går bra att köpa en mindre tankning än beloppet på presentkortet, inga problem, men du kan inte dela upp den förbetalda tankningen.

Det är ju inte ett delbelopp på presentkortet som betalas tillbaka utan en del av den förbetalda tankningen som inte gick att nyttja. Det går bra att köpa en mindre tankning än beloppet på presentkortet, inga problem, men du kan inte dela upp den förbetalda tankningen.

Då förstår jag eftersom hela presentkortet de facto använts. Det är bara jag som inte hänger med i den här förbetalningsgrejen för det är ingenting jag råkat ut för här i stan där jag tankar utan här betalar man efter man tankat. Kanske är vi lite mer pålitliga här.. ;)

Då förstår jag eftersom hela presentkortet de facto använts. Det är bara jag som inte hänger med i den här förbetalningsgrejen för det är ingenting jag råkat ut för här i stan där jag tankar utan här betalar man efter man tankat. Kanske är vi lite mer pålitliga här.. ;)
Haha, ja så kan det mycket väl vara.
Tanken var nog att jag skulle citera @Flyer722 men jag är inte helt kompis med Tapatalk på mobilen alla dagar, övning ger färdighet :cool:

Så det är alltså läge att skaffa en dunk och en massa presentkort. Sen går man till Circle K, förbetalar tankning för hela presentkortet och tankar en dl (eller vad minsta möjliga mängd nu är) i sin dunk och sen går man in och får tillbaka majoriteten i pengar. Enda problemet med detta är väl just att det nuförtiden är besvärligt att få in kontanter i "systemet" igen så lite knöligt att använda dem för att betala sina korträkning.

Tänkte göra några större köp hos Apple under kampanjhelgen med MC. Är det någon som vet bästa sätt att få poäng på?

Deras villkor enligt online shopping:
______________________________________________________________________________________________________________________________
"Vänligen notera.

Att du inte tjänar poäng på: Apple Pro Display XDR, MacBook Pro 14" och 16" M2 Pro och Max, Mac Mini M2 och M2 Pro, HomePod 2023, presentkort, presentpapper, Apple Developer Programs, AppleCare+ månadsabonnemang och frakt. Endast berättigad till en kund för upp till fem (5) enheter per kvalificerad produkt, förutom iPhone, i vilket fall endast två (2) enheter inom en period på trettio dagar (30 dagar) är kvalificerade.

I allmänhet är de senaste utgåvorna uteslutna från att tjäna poäng, men vi gör vårt bästa för att hålla listan över uteslutna produkter uppdaterad."

______________________________________________________________________________________________________________________________
Lite tråkigt att huvudprodukterna inte gäller, tänkte en MBP M2 men får se.

Om jag minns rätt så drar inte Apple heller pengar från ens kort när man köper något, utan dragningen görs först vid leverans, så osäker hur detta påverkar kampanj-helgen också, någon som vet mer om detta?

Toppen