Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Har brytdatum 31 mars för min period, så fattas lite poäng för att behålla EBG. Om jag har förstått det rätt så är det endast februari månads spendering som kommer i början av mars som jag kan tillgodoräkna mig för återkvalet? Inte februari + mars (som krediteras i början av april).
Stämmer, om de inte ändrar något.
Månadens spend sammanställs i början på månaden efter och betalas ut efter det.

Ingen kan ju dock med 100% säkerhet säga att det blir så i mars med tanke på att detta är helt nytt och inga utbetalningar har gjorts ännu. Men en kvalificerad gissning är att poängen kommer månaden efter i början på månaden, och inte samma månad som de tjänas in.

Försöker prognostisera spenden för feb-april.
Säg att man har en limit på 50.000 och handlat sparsamt i januari. Är det då bäst maxa den så fort som möjligt nu i början på februari för att den skall hinna nollas maximalt antal ggr fram till sista april?
Går det då att tex spendera mer än 75000 under feb-april? För limit gäller ju för 2 månader om jag förstår det rätt. Ringde kundtjänst men blev inte mkt klokare :)

Säg att man har en limit på 50.000 och handlat sparsamt i januari. Är det då bäst maxa den så fort som möjligt nu i början på februari för att den skall hinna nollas maximalt antal ggr fram till sista april?
Går det då att tex spendera mer än 75000 under feb-april? För limit gäller ju för 2 månader om jag förstår det rätt. Ringde kundtjänst men blev inte mkt klokare :)
Limiten är per månad, men när man skaffar kortet tar det ju upp till 60 dagar innan inbetalning sker vilket gör att det kan ta två månaders då. Efter det nollställd man ju krediten en gång i månaden.
Ryktet säger att den limit man har gäller för rullande 30 dagar, om det stämmer låter jag vara osagt.

Limiten är per månad, men när man skaffar kortet tar det ju upp till 60 dagar innan inbetalning sker vilket gör att det kan ta två månaders då. Efter det nollställd man ju krediten en gång i månaden.
Ryktet säger att den limit man har gäller för rullande 30 dagar, om det stämmer låter jag vara osagt.
Man kan väl också betala in tidigare ifall det behövs? Jag gjorde det i samband med renoveringsköp, men det kanske inte är något man bör göra hela tiden?

Man kan väl också betala in tidigare ifall det behövs? Jag gjorde det i samband med renoveringsköp, men det kanske inte är något man bör göra hela tiden?
Det sägs att de stoppat detta, dvs är din kredit 30k så kan du inte handla för 30k första 2 veckorna, toppa upp med 30k och fortsätta handla.

Det är bara vad jag läst från andra, inte testat själv
Det sägs att krediten är för rullande 30 dagar oavsett vad man toppar upp med.

Det är bara vad jag läst från andra, inte testat själv
Det sägs att krediten är för rullande 30 dagar oavsett vad man toppar upp med.
Vilket i så fall innebär att man kan räkna med att ungefär fördubbla sina inköp genom att "kyla av" kortet med inbetalningar före deadline, men inte mer än så. För då behöver köpgränsen bara räcka en månad istället för två.

Istället för att spekulera så kan man bara betala in månadsvis enligt månadens faktura enligt:
Ja det är ju den officiella infon som många upplever efterlevs.
Men man läser ju också om folk som påstår sig kunna toppa upp och fortsätta spendera lika mycket till.

Toppen