Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Jag förväntar mig ett mail om kampanj i dagarna, om de inte strukit dessa (vilket de inte skulle) bör det vara dags runt den 14-17/2.
Utskicken verkar ha kortats ner på sistone till ca 14 dar innan gentemot tidigare, minns det som en månad innan för ett år sen typ.
En lever på hoppet som sagt..
+1 på den! Det finns en del av oss med kortet som hör och häpna faktiskt flyger in sin status med just flyg, alternativt har LTG och nöjer sig med detta. Höjning av årsavgift i dag och avsaknad av extrapoängskampanj innebär sammantaget ett sämre värde. Allt annat lika behövs dessutom 26666kr/mån i vanlig spend för samma antal statuspoäng för dem som vill ha dessa efter april. Där förloras också 1333e.b/mån vs Elite.

Jag hoppas personligen på ett mail idag om kampanjhelg 10-12 feb!

Tippar på ett mail om kampanj imorgon 2/2 kl 16:55!

Skaffade kortet i mitten av förra månaden. Antar att jag inte kommer att få några 1000 statuspoäng för förra månadens spendering?

Jag kommer nog hålla kvar mitt kort detta året också för att se hur det går med spend.
Funderar att börja använda kortet när jag tankar bilen också dvs några öres rabatt per liter på mitt bensinkort vs status och extra EB-poäng på hela beloppet.:rolleyes:

Jag kommer nog hålla kvar mitt kort detta året också för att se hur det går med spend.
Funderar att börja använda kortet när jag tankar bilen också dvs några öres rabatt per liter på mitt bensinkort vs status och extra EB-poäng på hela beloppet.:rolleyes:

På OKQ8 kan du skaffa ett medlemskort och sedan betala med vilket kort som helst och ändå få återbäring :)

110281401_2068626239948099_3589778700985189283_n.jpg

Hmm, intressant...
Med mitt SAS EB-Premium kan jag registrera på OKQ8 att för får rabatt på bränslet och sedan få EB-Status/extrapoäng för hela inköpsbeloppet (dvs inkl alla skatter). :)
Fortsatt lite OT men jag tankar på CircleK, iofs utan rabatt men med 65-70p/100kr beroende på kort.
Det kompenserar för rabatten

Man köper ZuperGift i SAS Eurobonusshoppen (50p/100kr) betalar med SAS MC Premium (15p/100kr) eller AmEx Elite 20p/100kr och växlar in till Circle K presentkort (obs går bara att använda på bemannade stationer). Så man kommer alltid betala ~15 öre mer per litern jämfört med tex obemannad Ingo-station.

Väldigt förenklat exempel:
Du köper presentkort för 1000kr och betalar med AmEx Elite.
Shoppen ger 500p
AmEx ger 200p
Du betalar 20kr/L = 50L
Hade du tankat på en obemannad station 15 öre billigare = 15 öre x 50L= 7,5kr

7,5kr/700p=0.01 dvs betalar du 1öre/poäng

Last edited:
Toppen