Är för tillfället EBD med kvalificeringsperiod 1 maj - 30 april och har under denna kvalificeringsperiod tjänat in 34 558 poäng mot status. Kommer troligen inte riktigt hinna tjäna in resterande poäng upp till 45 000 under denna period och vill därav köpa ett par tusen poäng för att inte tappa min intjäning mot LTG. På SAS Eurobonus Shop får jag dock endast upp valen att köpa och transferera extrapoäng - inte att köpa baspoäng - trots att jag uppfyller de krav jag kan hitta (dvs är mer än 6 månader in i min kvalificeringsperiod och har mindre än 15 000 poäng kvar till intjäningskravet för EBG). Nu är det ju visserligen ingen stress då kvalificeringsperioden slutar först sista april och då poängen bakdateras 123 dagar. Men med tanke på rean på baspoäng fram till 31/1 hade jag gärna gjort bort köpet innan dess.
Den enda rimliga (?) förklaringen jag själv kan komma på är att jag är EBD idag och att möjligheten att köpa baspoäng därav inte dyker upp förrän jag uppnått 60 000 poäng - men det är inget som jag kan se framgår på hemsidan.
Någon som varit i en liknande sits och lyckats lösa det?
Den enda rimliga (?) förklaringen jag själv kan komma på är att jag är EBD idag och att möjligheten att köpa baspoäng därav inte dyker upp förrän jag uppnått 60 000 poäng - men det är inget som jag kan se framgår på hemsidan.
Någon som varit i en liknande sits och lyckats lösa det?