PellePersson
Medlem
Pga. både ett stadigt inflöde av poäng har jag aldrig valt/orkar sätta mig in i och investera i Curv.
Men i samband med MC-förändringen i Feb kommer det i ett annat ljus.
Jag har också ett par större inköp i Januari som jag gärna skulle vilja få flytta i samband med en kampanjhelg senare.
Har därför börjat läsa och titta på Curv. Känner att Curv X känns som en bra start. 60 dagars GBIT + obegränsat antal.
Men några frågor som dyker upp som jag ej hittat svar på:
Är det problem att flytta transaktioner i storleksordningen 30-40 000 kr?
Om underliggande kort är i SEK, jag ställer in SEK i appen och köpet är i SEK. Då uppstår väl inga valutakurskostnader, varken i köp- eller GBIT-tillfället?
Min kanske största fråga, hur snabbt är man up and running? Har nämligen ett köp på knappt 40 000 som skulle behöva göras under helgen...
Får jag ett kortnr direkt så jag kan koppla och sedan göra en betalning?
Men i samband med MC-förändringen i Feb kommer det i ett annat ljus.
Jag har också ett par större inköp i Januari som jag gärna skulle vilja få flytta i samband med en kampanjhelg senare.
Har därför börjat läsa och titta på Curv. Känner att Curv X känns som en bra start. 60 dagars GBIT + obegränsat antal.
Men några frågor som dyker upp som jag ej hittat svar på:
Är det problem att flytta transaktioner i storleksordningen 30-40 000 kr?
Om underliggande kort är i SEK, jag ställer in SEK i appen och köpet är i SEK. Då uppstår väl inga valutakurskostnader, varken i köp- eller GBIT-tillfället?
Min kanske största fråga, hur snabbt är man up and running? Har nämligen ett köp på knappt 40 000 som skulle behöva göras under helgen...
Får jag ett kortnr direkt så jag kan koppla och sedan göra en betalning?