Senaste nytt

Lång transit i New Delhi

Ralle_C

Medlem
Hej,

Har eventuellt hittat en rutt med ca 12 timmars mellanlandning i DEL. Om man väljer att gå utanför flygplatsen under den tiden, är det något speciellt man måste tänka på? Måste man checka ''om'' sina bagage eller går dom som vanligt hela vägen? Vet att man måste ha visum etc. om man tänker gå utanför flygplatsen.

Hej,

Har eventuellt hittat en rutt med ca 12 timmars mellanlandning i DEL. Om man väljer att gå utanför flygplatsen under den tiden, är det något speciellt man måste tänka på? Måste man checka ''om'' sina bagage eller går dom som vanligt hela vägen? Vet att man måste ha visum etc. om man tänker gå utanför flygplatsen.
Jag har en bokning med 14 timmar stop i Delhi, jag har inte räknat med att ta ut mitt bagage då det är international till international transfer, hade tänkt mig att se om det finns någon lounge med förvaring för handbagage innan jag åker in till stan.

Nu åker jag inte innan i Oktober så mest spekulation från min sida, men jag har haft 10-12 timmar stop några gånger genom åren dock i andra länder än Indien och då aldrig behövt ta ut och checka in bagage igen

Så illa är det inte Indien även om det är illa. Men vad finns det att göra i Delhi? Har varit där +10ggr och jobbar och är på hotellet.

Toppen