Senaste nytt

Bröllopsklänning

Lokföraren

Medlem
Kanske inte rätt del av forumet, men hittar inget bättre.

I mars 2024 ska jag gifta mig. Min blivande fru ska då ha med bröllopsklänning ” modell stor” från Arlanda till Florida.

Vi vet inte vilka mm ännu.

Men hur fraktar man den? Incheckat går ju, men det är en hel resväska.

Kan man boka en plats för resegarderob eller liknande?

Någon har säkert haft liknande problem förut och hittat en lösning….

När min syster gifte sig i USA så köpte hon klänningen på plats och efter bröllopet köpte hon en billig resväska som klänningen fick resa hem i. Eftersom jag hade störst bagagetilldelning så fick den följa med mig hem till Sverige och brudparet semestrade vidare...

Grattis! Köpa på plats undviker risken att den kommer bort på vägen...

Min fru checkade in men vi hade fördelen att vi åkte långt innan. Så vi hade hunnit ordna en ny på plats utan stress om vi haft otur med incheckat bagage.

När min syster gifte sig i USA så köpte hon klänningen på plats och efter bröllopet köpte hon en billig resväska som klänningen fick resa hem i. Eftersom jag hade störst bagagetilldelning så fick den följa med mig hem till Sverige och brudparet semestrade vidare...
Ja. Men den är redan köpt här i Sverige.

Grattis! Köpa på plats undviker risken att den kommer bort på vägen...

Min fru checkade in men vi hade fördelen att vi åkte långt innan. Så vi hade hunnit ordna en ny på plats utan stress om vi haft otur med incheckat bagage.
Jag vet. Men det är svårt att hitta rätt, speciellt om man behöver ändra på klänningen innan vigseln.

Vi åker nog ett par dagar innan. Så kanske ska chansa ändå.

OM bagaget försvinner, hur lång tid tar det ”normalt” innan det är framme? Lutar åt att resa med SAS direkt från Arlanda till Miami.

Jag vet. Men det är svårt att hitta rätt, speciellt om man behöver ändra på klänningen innan vigseln.

Vi åker nog ett par dagar innan. Så kanske ska chansa ändå.

OM bagaget försvinner, hur lång tid tar det ”normalt” innan det är framme? Lutar åt att resa med SAS direkt från Arlanda till Miami.

Förstår! Det finns väl knappt normalt. Men om ni flyger direkt så minskar risken avsevärt skulle jag vilja påstå.

Om du får ner klänningen i en kabinväska så är det kanske ett alternativ, annars flyg direkt som du är inne på... Även om jag varit med om att en del bagage inte lastades pga viktskäl en gång på en direktflight.

Blev av med bagage vid byte i SFO en gång, pga sent inkommande plan (så ingen extraordinär snöstorm eller liknande). Det tog närmare en hel vecka innan United lyckats med konsten att transportera det till San Diego... När jag anmälde ärendet så sa agenterna att den skulle komma med nästa flyg... yeah right.

Har blivit av med väskan i Europa några gånger också, då har väskan kommit efter cirka ett dygn.

Sist vi flög ARN-MIA (2019) blev det ngt fel på lastsystemet i planet, inget bagage kom med. Tog 3 dygn innan vi fick bagaget. Vi hängde i Miami Beach så inga problem för oss, värre för de som skulle med kryssningsfartyg.

Toppen