Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Brandten

Medlem
Om jag delbetalar med poäng, tjänar jag fortfarande lika många baspoäng (och dubbla poäng nu i kampanjen?)
Ser iof inte valet alls när jag står vid betalningssteget. edit: Kanske är för att det involverar United flyg på sista sträckan?

Står redo och ska boka en liten tripp nu.... :)
 

Tamas

Medlem
Fick ett SMS om schedule change, tydligen blev det en A350 den 21/1 för CPH-ORD, fint.

Däremot det står i texten att jag kan boka om eller avboka, osv. Ändringen är bara 15 minuter men skulle det betyda att jag kan göra rimliga ändringar gratis?
T.ex. inte sitta i CPH i 8 timmar utan ta ett senare flyg från GOT? Eller t.o.m flyga GOT-CPH-ARN-ORD för att komma fram tidigare?
Eller kanske begera tillbaka voucher med dubbla värde och boka nåt ännu bättre? :)
 

palmen

Moderator
Fick ett SMS om schedule change, tydligen blev det en A350 den 21/1 för CPH-ORD, fint.

Däremot det står i texten att jag kan boka om eller avboka, osv. Ändringen är bara 15 minuter men skulle det betyda att jag kan göra rimliga ändringar gratis?
T.ex. inte sitta i CPH i 8 timmar utan ta ett senare flyg från GOT? Eller t.o.m flyga GOT-CPH-ARN-ORD för att komma fram tidigare?
Eller kanske begera tillbaka voucher med dubbla värde och boka nåt ännu bättre? :)
De enda som kan svara på det är sas. Ring och fråga, du kan inte få mer än nej. Ringer du fler ggr är risken för olika svar stor också.
 

palmen

Moderator
Det krävs minst 1 timme ändring för att kunna boka om. Så dem 15 minuterna som det handlar om räcker inte, trots info i mejl och sms.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Och när du pratar med andra säger de 3h, har själv fått det svaret flera ggr.
Vad kan man lära sig av det? Det finns ingen fast gräns utan det beror på dagsform på agenten vad som gäller just vid tillfället när du ringer.
 

Brandten

Medlem
Har helgen 5-8/1 på mig att dra in lite poäng.... hittade GOT-HEL men utgår egentligen från ARN så hade gärna skippat SJ ner kvällen innan + hotell både för kostnaden och för årstiden med allt vad det kan innebära. Några andra maxade tips för just denna helg? :)

1670834056089.png
 
Toppen