Senaste nytt

Curve betalkort

Tack för utförligt svar.

Var mest punkt 2 i villkoren i utskicket jag blev nyfiken på när jag ändå har en större post i utländsk valuta. Struntar i lönsamhet - vill maxa poäng

"
I kampanjen får du 30 Extrapoäng per 100 kr vid köp i svenska kronor, 40 Extrapoäng vid köp i utländsk valuta och 50 Extrapoäng vid köp av flygbiljetter på sas.se.
"
För att maxa poängen sätter du då korten underliggande valuta något som inte är sek. Antingen den lokala valutan där du är eller tex eur.

Har du möjlighet så sätt ett underliggande kort med saldo i den utländska valutan tex revolut - så slipper du få växling framåt och bakåt ett flertal gånger. (som det tillfälliga kortet alltså)

Jag ska till Vietnam om en vecka och tänkte använda Revolut för att ta ut pengar och betala mig runt i landet. Om jag skaffar premium-versionen så går det att sedan flytta alla dessa transaktioner över till mitt SAS MC? Får jag ex en extra avgift om jag råkar flytta över ett kontantuttag eller räknas det som en transaktion?

Har någon annan här råkat ut för samma sak? Löste Curve det senare?

Jag har varit med om samma sak några gånger med Curve, just i USA (om det nu kanske är en avgörande faktor), att refuserade köp faktiskt påförts i efterhand. I 100% av fallen har köpen sen försvunnit helt automagiskt efter några dagar, jag har aldrig behövt kontakta kundtjänst om det.

Dito, hänt mig i Tyskland med Curve. Tog 7 dagar innan försvann.

Sket sig på första försök. Error 61... Glömt att verifiera mig med ID i appen så gränsen slog i taket.

Blev SAS Amex Elite (sviker ALDRIG!) den här gången också

Jag ska till Vietnam om en vecka och tänkte använda Revolut för att ta ut pengar och betala mig runt i landet. Om jag skaffar premium-versionen så går det att sedan flytta alla dessa transaktioner över till mitt SAS MC? Får jag ex en extra avgift om jag råkar flytta över ett kontantuttag eller räknas det som en transaktion?

Den här tråden handlar om Curve. Tråden om Revolut hittar du här: https://www.businessclass.com/forum/threads/revolut-har-lanserats-i-norden.92656/

Curve kan ju bara flytta transaktioner du gjort med Curve-kortet. I ditt scenario gör du köp och uttag med Revolut-kortet och där finns ingen GBIT.

Däremot kan man ju tänka sig att man laddar sitt Revolut med Curve och att det är den transaktionen man flyttar med GBIT. Det går ju bra (rent teoretiskt) och det är då själva laddnings-transaktionen man flyttar med GBIT från kort1 till kort2.

Jag tycker mig minnas att folk haft lite olika problem med att ladda Revolut just genom Curve, eventuellt att man fastnat på cash-recyckling spärrar?? Jag sökte men hittar inte det igen.
Är det någon som har koll på att ladda revoult med Curve och sedan GBIT:a laddningstransaktionen?

Last edited:
Det är väl enklare att göra det i andra riktningen. Använda curve för att ta ut pengarna och ha revolut som kort under curve. Då kan man sedan Gbita över transaktionen till sasmc under kampanjen.

Eller har jag missat något där?

Det är väl enklare att göra det i andra riktningen. Använda curve för att ta ut pengarna och ha revolut som kort under curve. Då kan man sedan Gbita över transaktionen till sasmc under kampanjen.

Eller har jag missat något där?
Min tanke är väl att dels bara ha en transaktion att GBIT:a, dels dra nytta av att i Revlut ha växlat till lokal valuta i förväg för att slippa helg-påslaget. Curve har ju dessutom valuta-påslag även på vardagar om man handlar för mer än en viss gräns.

Om jag förstår rätt pratar du egentligen om metoden efter att Revolut är laddat? I teorin bör det gå att GBIT:a i båda fallen...

Men jag snöar tillbaka på att jag minns att det rapporterats om strul med transaktioner mellan Curve och Revolut. Så det vore bra om någon med erfarenhet kunde dela med sig.

Last edited:
Toppen