Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tack Agö för länken!

Precis är statuslös.. :( frugan säger att jag inte är riktigt frisk som vill skaffa status hos flygbolag/ hotell mm, jag ser inte problemet :D

Jag har fått mailet. Tycker jag skiljer mycket från övriga som skrivit här så det måste vara helt random eller? Ny kund sen 6 mån tillbaka. EBB på ca 13000 poäng (1 T/R över pölen), har dock tjänat in rejält med poäng genom CC och shoppingportalen men det kan väl inte ha någon betydelse?!?! Hade planer att nöja mig med silver då jag har en USA resa till planerad till maj nästa år men det får väl bli en liten till innan 15/3 och guld istället ;)

Väljer dock mellan att boka ekonomi till Chicago (ca 7000 kr) för dryga 25000 poäng eller en dyr Economy Extra för ca 37000 poäng för att klippa guldkortet i ett svep (strax över 17000 kr). Någon som har en bra tips på en mileage run för ca 12000 poäng (dvs 4000 innan tripplingen) som går på under 10000 kr och kan göras över en helg i månadskiftet feb/mar gärna med lite schyst vår väder, inte lite krav man har ;) . Hade ju suttit fint att ha guldkortet när man åker i maj i stället för att vara ute i sista sekunden ;)

En helt annan fråga och lite ot sorry. Stämmer det att på julafton så släpper julkalendern alla erbjudanden som varit dom andra dagarna? Tyckte jag läste det någonstans men kan inte hitta det igen.

Någon som har en bra tips på en mileage run för ca 12000 poäng (dvs 4000 innan tripplingen) som går på under 10000 kr och kan göras över en helg i månadskiftet feb/mar gärna med lite schyst vår väder, inte lite krav man har ;) . Hade ju suttit fint att ha guldkortet när man åker i maj i stället för att vara ute i sista sekunden ;)

vill du ha 4000 poäng så kan man ju t.ex. åka tur och retur till spanien i economy, till ex direktflyg till Alicante, Malaga eller Palma de malorca.

Till PMI finns det biljeter från CPH för 2 000 kr tur och retur så du kan ju göra 5 såna och få 60 000 poäng om du vill för dina 10 000 :)

Last edited:
Malaga har jag varit men dom andra två lät inte helt fel. Glömde att säga att det är från CPH gäller det samma poäng därifrån? Får hoppas att det kommer någon "lucka" med ett bra poäng erbjudande för medresenären också. Tack för tipsen i allafall.

ytterligare en fråga, ni får säga till om det är ot men då jag redan började här så.... ;) hittar endast lördag och söndags flyg till PMI från CPH. Tror jag föredrar en äkta mileagerun och vända samma dag framför enbart en övernattning. Är dock bara 1 timme mellan ankomst och ny avresa. Är detta möjligt ni som är erfarna på mileageruns?

Jag har flyttat dina inlägg till Mileage Run tråd. :)

Tack :) nu vet jag vart jag ska posta ;)

Är lite inne på PMI men dom har tyvärr bara flyg lördagar och söndagar och ville gärna passa på och vara borta över helgen även om en dags utflykt på en SK kärra kanske inte är helt fel för 4000x3 poäng ;) Någon här som vet om jag hinner med planet tillbaka när det bara är en timme emellan flygen? ;)

Toppen