Senaste nytt

Google Flights. Söka med incheckat bagage… Hur?

micke

Medlem
Jag har börjat använda Google Flights lite sent och antar att andra på forumet använder det lite mer frekvent.
När jag vill filtrera sökningen med incheckat bagage så får jag bara upp rutan handbagage och inget annat. Nån som vet om man kan filtrera med incheckat bagage???

Du kan anta att du alltid kommer se billigaste prisalternativ presenterat i sökningen, vilken i dagsläge på allt intra-Europa (och LLC överallt) nästan garanterat innebär ett light-alternativ som ej inkluderar incheckat baggage. Se Google flights som en första indikation, sen går du till flygbolagets hemsida för att hitta den faktiska kostnaden.

När jag vill filtrera sökningen med incheckat bagage så får jag bara upp rutan handbagage och inget annat. Nån som vet om man kan filtrera med incheckat bagage???
Det känns som att någonting har försvunnit, pga bugg eller pga de är mitt i att designa om något. Googles infosidor hänvisar till att man ska kunna välja incheckade bagage i samma ruta som handbagage. Googlar man lite så verkar vissa hävda att alternativet finns kvar på vissa linjer, men jag har i mina stickprov inte hittat någon linje där jag får upp incheckat som valbar möjlighet.

Toppen