Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

TomJ

Medlem
Hittade denna länken idag:

Som sen länkar hit:

I denna attestation form ska man om man har barn attestera att de antingen är dokumenterat tillfrisknade från covid eller att man ska självisolera sig i 5 dagar!

Är det denna attestation form som ni som rest till USA nyligen fått fylla i eller är det lättat numera sen juni och ingen självisolering behövs? En dryg veckas familjeresa till USA över novemberlovet kan ju bli mäkta tråkig om man ska spendera de första 5 dygnen på hotellet...
 

gneken

Medlem
Imorgon åker jag iväg. Men har en fråga till er som är vana resenärer till USA.
Jag kommer att flyga till Oslo och åka vidare till EWR därifrån. Behöver jag verkligen vara på flygplatsen 3h innan? Jag har lyckats checka in mig och min flickvän på SAS hemsida. Är det bara gå raka vägen igenom säkerhetskontrollen eller behöver något kontrolleras först? Om jag inte minns fel så måste man ha boarding pass när man reser till USA, så de antar jag att man kan skriva ut i en maskin.
 

henke12

Medlem
Imorgon åker jag iväg. Men har en fråga till er som är vana resenärer till USA.
Jag kommer att flyga till Oslo och åka vidare till EWR därifrån. Behöver jag verkligen vara på flygplatsen 3h innan? Jag har lyckats checka in mig och min flickvän på SAS hemsida. Är det bara gå raka vägen igenom säkerhetskontrollen eller behöver något kontrolleras först? Om jag inte minns fel så måste man ha boarding pass när man reser till USA, så de antar jag att man kan skriva ut i en maskin.
Bara att knata direkt till säkerhetskontrollen,
1h innan är rimligt att vara på ARN
 

mha321

Medlem
Om man väl har fixat boarding passet på hemsidan så man har något att skriva ut brukar man också kunna gå tillbaka in i appen och göra ett nytt försök och så dyker det plötsligt upp, även när det inte fungerade innan. Värt ett försök!
 
Toppen