Senaste nytt

SÖKES: Köpenhamn - Tokyo, Star Alliance / EuroBonus

johan_fbg

Medlem
Hade en resa till Tokyo bokad (pre-covid) tillsammans med min son som skjutits upp flera gånger men nu senast bokats av. Poäng och voucher kom tillbaka men är endast tillgängliga fram till sista september 2022. Är nu på jakt efter en ny bokning till Tokyo då barnet sett fram emot den här resan i tre år.

• Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Tokyo
  • När vill/behöver du resa ut? Feb-aug 2023
  • När vill/behöver du komma hem? 3-7 nätter efter ankomst
  • Hur länge vill du vara borta? 3-7 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen 1 barn
  • I vilken kabinklass? F eller C
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har 140k EB-poäng per person, plus en 50% voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Att boka resan innan 31/9/2022 då vouchern går ut. Att hitta platser i F hade också varit trevligt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ej nödvändigt

Jag hackade ihop en crawler för SAS Star Alliance sökmotor för två veckor sen. Nu har jag inga bonuspoäng kvar, så jag dela gärna med mig :D

Koden finns här: GitHub - cha0tech/ebstar

Jag måste dock erkänna att verktyget är inte särskilt användarvänlig.

Vad är klass "J" för något? Samt, alla dessa businessbiljetter som scriptet hittar, är det såna du faktiskt kan ringa in och boka med Eurobonus poäng + 241 voucher?

Last edited:
Vad är klass "J" för något? Samt, alla dessa business som scriptet hittar, är det såna du faktiskt kan ringa in och boka med Eurobonus poäng + 241 voucher?

Ja, alla är i business och man kan boka antingen på SAS' EuroBonus sida eller ringer.

Men jag tror att en hel del av flighterna i nopaste länken som jag delade i lördags är redan bokad.

Ja, alla är i business och man kan boka antingen på SAS' EuroBonus sida eller ringer.

Men jag tror att en hel del av flighterna i nopaste länken som jag delade i lördags är redan bokad.
Det låter ju helt sjukt om det är sant. Så om jag inte hittar på SAS' EuroBonus sida (star alliance) så kommer det troligtvis inte dyka upp i scriptet heller antar jag.

Jag letar just nu 2 pers, business ToR till Los Angeles från Arlanda i Juli 2023.

Det låter ju helt sjukt om det är sant. Så om jag inte hittar på SAS' EuroBonus sida (star alliance) så kommer det troligtvis inte dyka upp i scriptet heller antar jag.

Jag letar just nu 2 pers, business ToR till Los Angeles från Arlanda i Juli 2023.

Vad är det som låter sjukt?

Toppen