Senaste nytt

Youtuber bannlyst på Qatar efter dålig review i economy

Tomas E

Medlem
Af alle ca. 345 reviews jeg har lavet og offentliggjort paa Skytrax, udgoer QR (ca. 70 reviews) det eneste problem idet SKYTRAX naesten altid aendrer/editerer i disse. I modsaetning til ALLE andre flyselskaber, hvor der aldrig eller meget sjaeldent bliver censureret. Qatar har aabenbart en laengere arm og et staerkt say omkring hvad der publiceres. De er uhyre foelsomme over for den mindste kritik....Josh Cahill respekterer jeg!
Eller så betalar Qatar mer än andra bolag för att få behålla sin rating på SkyTrax, och få sanerade omdömen? :rolleyes:
 

Gnopps

Medlem
Väldigt trist men tyvärr inte förvånande. Qatar Airways är inte något flygbolag jag har lust att ge pengar till.

 
Väldigt trist men tyvärr inte förvånande. Qatar Airways är inte något flygbolag jag har lust att ge pengar till.


Visserligen en artikel med några år på nacken, men tyvärr så har inte mycket förändrats. Situationen är dessutom liknande på alla mellanösternbolagen.

Jag har tidigare bannats av moderatorerna för att jag skrivit om detta och därför hållt en låg profil kring detta. För mig handlar det i högsta grad om medvetet resande att också ha dessa saker med sig när man väljer flygbolag.
 

TP12

Medlem
Visserligen en artikel med några år på nacken, men tyvärr så har inte mycket förändrats. Situationen är dessutom liknande på alla mellanösternbolagen.

Jag har tidigare bannats av moderatorerna för att jag skrivit om detta och därför hållt en låg profil kring detta. För mig handlar det i högsta grad om medvetet resande att också ha dessa saker med sig när man väljer flygbolag.
Skulle nog vilja hävda att Qatar haft en sämre personalhantering än de andra bolagen i regionen.

Verkar vara förändringar på gång efter VD-byte där tex utegångsförbudet nattetid lättats upp för personalen.
 
Skulle nog vilja hävda att Qatar haft en sämre personalhantering än de andra bolagen i regionen.

Verkar vara förändringar på gång efter VD-byte där tex utegångsförbudet nattetid lättats upp för personalen.

Även Emirates har haft utegångsförbud för sin personal. På både Qatar och Emirates har man fått sparken om man blir gravid.

Jag vill dock påpeka att det trots allt inte är ombordpersonalen som det är mest synd om. Allt arbete runtomkring som t ex städning, underhåll mm utförs oftast av personal från Indien och Pakistan till dåliga löner och arbetstider och ibland med orimliga bestraffningar om man gör fel.

Hur många här tycker att det är rimligt med en veckas löneavdrag om man glömmer eller tappar bort en röd tuschpenna?
 

GOTBound

Medlem

Fler problem för honom nu.
Oavsett vad jag tycker om Cahill och hans stundtals rena dumheter som ex flyga till och göra content, vilket i sin förlängning generar pengar in för honom, en resa till Ryssland under pågående krig och ockupation av Ukraina smakar mycket illa så är det huvudlöst vad som hänt honom map. artikeln som det länkas till i inlägget.
 

Hachans

Medlem
Oavsett vad jag tycker om Cahill och hans stundtals rena dumheter som ex flyga till och göra content, vilket i sin förlängning generar pengar in för honom, en resa till Ryssland under pågående krig och ockupation av Ukraina smakar mycket illa så är det huvudlöst vad som hänt honom map. artikeln som det länkas till i inlägget.

Eh, he had it coming. Ja, det är inte så trevligt att flygbolaget gör så. Men som han beter sig mot folk i allmänhet är det svårt att känna sympati när någon till slut tappar fattningen.
 
Toppen