Senaste nytt

Vägen till Kina

Glenn E

Medlem
Så de använder inga antigen tester?
Inte nu men under min lockdown på Hyatt on the Bund skulle vi göra en varje dag och ladda upp i en app men det kontrollerades inte så noga så jag brukade göra ett självtest innan PCR testen för att se om var positiv och tänkte i så fall skölja munnen väl för att förhoppningsvis inte testa positivt. :rolleyes: Men ville ju inte hamna i bootcamp:eek:
 

Glenn E

Medlem
Nu borde tråden nästan heta vägen från Kina för 11 augusti är jag bokad på SK998 från Shanghai till Köpenhamn.
Problemet är att 26 juli var det 5 covid smittade på SK997 från Köpenhamn till Shanghai och SK997 är därför inställt 9 augusti.
Är det någon som vet om SAS flyger ändå?
Jag har hört att man kan få bra betalt för att flyga med frakt nu.
 

Tomas E

Medlem
Problemet är att 26 juli var det 5 covid smittade på SK997 från Köpenhamn till Shanghai och SK997 är därför inställt 9 augusti.
Är det någon som vet om SAS flyger ändå?
Hör de två sakerna ihop? För SK997 2 aug/SK 998 4 aug står som "scheduled" i flight status.
Ser att SAS fortfarande säljer biljetter till SK998 11 aug, men inte SK997 9 aug.
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Det är 9 augusti och 16 augusti som SK997 är inställt
3D1631C8-B283-4E3F-A5E6-5276EA23509D.png
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
27 juli lämnade jag Sanya och 31 juli testade den första personen positivt där. Några dagar senare testade drygt 1000 positivt för Covid BA5. Även någon på mitt hotell, Pullman Oceanview hotel i Sanya så jag fick några SMS från myndigheterna fast det första kom 10 dagar efter jag lämnat Sanya så det var ingen fara fast nära ögat och nu är 176000 turister fast på Hainan ön. I Shanghai däremot finns ingen covid just nu.
 
27 juli lämnade jag Sanya och 31 juli testade den första personen positivt där. Några dagar senare testade drygt 1000 positivt för Covid BA5. Även någon på mitt hotell, Pullman Oceanview hotel i Sanya så jag fick några SMS från myndigheterna fast det första kom 10 dagar efter jag lämnat Sanya så det var ingen fara fast nära ögat och nu är 176000 turister fast på Hainan ön. I Shanghai däremot finns ingen covid just nu.
Helt sjukt egentligen.
Hur är den inhemska känslan inför detta?
Börjar inte invånarna tröttna på galenskapen?
 
Toppen