Senaste nytt

Vägen till Kina

Glenn E

Medlem
Berätta gärna om hur det är i Hainan. Var där för ganska många år sedan och var inte helt nöjd.
Doubletree Changmei på norra Hainan där jag är nu är väldigt lugnt och barnvänligt. Ganska långt till omgivande attraktioner dock. Bra Hilton Diamond förmåner med svituppgradering och bra mat.
Men jag håller mig på hotellet den första tiden.
På torsdag ska jag till Sanya där jag var många helger för 2 år sedan mycket för att rädda SAS statusen. I Sanya finns det en del trevliga restauranger och barer. Jag gillar Sanya men kommer nog inte åka dit igen efter detta eftersom det finns bättre och mer tillgängliga ställen om man inte redan är i Kina. Jag vill bo på en resort i Sanya och inte på andra sidan där det finns bra stränder men är dött i övrigt.
Pullman Oceanview hotel passar mig för jag har Accor Diamond och jag har alltid fått en fin svit där. Där finns många pooler samt tillgång till strand. JW Marriott är bra för den som har Bonvoy status vilket jag också har. Bra läge och fint och bra lounge men en bit att gå till stranden. Höga priser nu men jag betalar med poäng vilket inte är en bristvara efter över 3 år på hotell i Shanghai.
 

Glenn E

Medlem
Idag blev det lite ofrivillig sightseeing.
I förrgår dök det upp 7 covid fall i Haikou på Hainan.
Jag fick ett SMS från den lokala kommunen här i Chengmai om att alla skulle testa sig igår.
Det var på kinesiska men går enkelt att översätta.
Fast jag såg det inte förrän i går kväll.
Det ligger ett litet sjukhus nära hotellet så jag gick dit med de gjorde inga covid tester där så istället tog jag en taxi till Chengmai People`s Hospital 25 km bort.
Jag hade bara med mig telefonen, inget pass och ingen plånbok men det gick bra att koppla testet till min telefon för jag har ett foto av passet i telefonen.
Sedan taxi tillbaka och nu ska jag gå till poolen.
Jo - det är slut på frukost buffé här från imorgon.
Det tar aldrig slut.
 

Glenn E

Medlem
PCR test när jag gick av tåget i Sanya
773EE241-8442-4BCE-B0A9-AA71FE703872.jpeg


edit: skönt att få det avklarat
 
Last edited:
Toppen