Senaste nytt

Uppdaterad information från SAS om bonusresor, voucher, status mm...

Doctor-X

Medlem
Mailat Guld-supporten nu i samband med att fler flighter ställts in och enkelt fått in statuspoäng i enligt med bokningsklass, med de 25% extra som EBG skall inbringa. Samtliga ärenden har handlagts inom 24h (under vardagar).
Landat nu på 142p kvar till Diamond :) slår över (första gången diamond för mig) när de 1000 statusgrundande poängen från SAS MC Premium trillar in nästa månad. Kul och tråkigt på samma gång.
 

Homer

Medlem
SAS har fra idag indført mindre fleksibilitet, hvis du ønsker at ombooke dine flyrejser p.g.a. usikkerhed omkring indrejseregler m.v. Men de nye regler er mildest talt forvirrende. Som udgangspunkt ser det dog ud til at du ikke længere kan få en voucher medmindre der er aflyste flyvninger i din booking.


“Effective 12OCT21, the COVID19-voucher for customer voluntary cancelation on non canceled flights, and Postponed rebooking for non canceled and canceled flights, will not be offered on bookings made 12OCT21 and forward.
The Covid19-voucher for canceled flights will still be offered after 12OCT21.


Customers who have booked their ticket 11OCT21 and earlier will still be offered the Covid19-voucher/Postponed rebooking option if they voluntary cancel their flight.”

Slut med at få en SAS voucher, hvis du frivilligt ændrer din rejse - FinalCall.travel Danmark


Även ändrat här
FAQ: Coronavirus | SAS


My flight is schedule to depart but I do not want to travel, can I cancel my reservation and get a full refund?

A full or partial refund will be according to the original ticket rules. If you’ve bought a non refundable ticket, e.g. SAS Go Light or SAS Go Smart, the full amount will not be refunded.

As an alternative to refund, we offer on all international flights that have been booked up to and including 11 October 2021 a SAS Travel Voucher of the same value as your ticket.

For cancellations made more than 24 hours after booking, your refund will be calculated based on the ticket rules and SAS Conditions of carriage.
 

Hachans

Medlem
Så gentilt av dem att erbjuda pengarna tillbaka när de ställer in sin flight.

Det är ju inte som att de är illa tvungna till det eller så.

Antar att SAS anser att pandemin är över då och att de avser återgå till ordinarie regelverk vad gäller kompensationer, ombokningar etc.
 
Toppen