Senaste nytt

Uppdaterad information från SAS om bonusresor, voucher, status mm...

Tongen2

Medlem
Jag fick detta till svars från guldsupporten imorse.

"Hej Skogi,

Tack för att du skriver till oss.

Vi fokuserar just nu på resor och medlemmar med period som slutar i april och det kan därför dröja fram tills april innan du får status poäng för dessa resor.

Välkommen åter."

Det märkliga är att jag har sista period 30/4 och att resorna skulle göras i April. Vilket jag skrev till supporten. Vad säger han egentligen? Känns som om han har missuppfattat mig gravt.
Kan ju iofs tänka mig att det blev "lite mycket att göra" för agenten att registrera dina resor med tanke på din intensivkvalificering :rolleyes:;)
Men vad jag vet så är det april nu i alla fall, så du får nog svara och påpeka det verkar det som! :p

Själv mejlade jag, och två dagar senare hade jag fått svar och fått in baspoängen på kontot som tar mig över guldet även detta året. Kanon!
 

Rebel

Medlem
sas har skjutut på datumet:

We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status.

For travel planned through 15 May 2020, you can contact SAS Customer Service before 15 May 20, provide us with your reservation details of the original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points.


Från sas hemsida
 

Kris

Medlem
sas har skjutut på datumet:

We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status.

For travel planned through 15 May 2020, you can contact SAS Customer Service before 15 May 20, provide us with your reservation details of the original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points.


Från sas hemsida
Suck... De hade ju chansen att komma på bättre tankar och lösa det på ett mer smidigt sätt. Det här känns som en administrativ tickande bomb. Med mindre att det blir så komplicerat i senare led stt folk struntar i det. Det finns ju en överhängande risk/sannolikhet att det kommer behöva justeras ytterligare om inte trafiken kommer igång "normalt", låt säg förrän efter sommaren.
 

Doctor-X

Medlem
Börjar nästan tänka att de inte kommer göra något alls, utan låta folk halka ner för att få ner antalet silver, guld och diamond (det sparar ju pengar på något sätt också). Tror skaran som vill ha sina poäng för denna period och inte halka ner i status rör sig om kanske 10% av alla Eurobonusmedlemmar (båda mina föräldrar är EBG och bryr sig inte nämnvärt över att inte vara guld nästa period, trots att jag förklarat läget med lifetime osv).

Kanske billigare och enklare för SAS att bara ge dem som verkligen ligger på med mail sina poäng istället för att förlänga statusen för alla kunder? Så länge man strutsar har ju inget hänt :p
 

igelkotten

Medlem
Börjar nästan tänka att de inte kommer göra något alls, utan låta folk halka ner för att få ner antalet silver, guld och diamond (det sparar ju pengar på något sätt också). Tror skaran som vill ha sina poäng för denna period och inte halka ner i status rör sig om kanske 10% av alla Eurobonusmedlemmar (båda mina föräldrar är EBG och bryr sig inte nämnvärt över att inte vara guld nästa period, trots att jag förklarat läget med lifetime osv).

Kanske billigare och enklare för SAS att bara ge dem som verkligen ligger på med mail sina poäng istället för att förlänga statusen för alla kunder? Så länge man strutsar har ju inget hänt :p

Om detta stämmer så är det ju ett bevis för att EBG inte driver lojalitet. Med andra ord kan väl SAS skrota EBG helt? Om det bara kostar de pengar.
 

lindblom

Medlem
Börjar nästan tänka att de inte kommer göra något alls, utan låta folk halka ner för att få ner antalet silver, guld och diamond (det sparar ju pengar på något sätt också). Tror skaran som vill ha sina poäng för denna period och inte halka ner i status rör sig om kanske 10% av alla Eurobonusmedlemmar (båda mina föräldrar är EBG och bryr sig inte nämnvärt över att inte vara guld nästa period, trots att jag förklarat läget med lifetime osv).

Kanske billigare och enklare för SAS att bara ge dem som verkligen ligger på med mail sina poäng istället för att förlänga statusen för alla kunder? Så länge man strutsar har ju inget hänt :p

Skickade nedanstående i tråden, "Det här har ni gjort bra SAS". Men jag fattar att det finns fler sätt att se på saken.

Behövde få statuspoäng för ett inställt flyg senaste veckan för att nå guld det här året. Ringde SAS kundtjänst och kom fram utan väntetid överhuvudtaget. Fick beskedet att jag skulle mejla mina uppgifter till gold-mejlen.

Mindre än 24h senare är poängen på mitt konto. I normala fall hade jag tyckt det var snabbt jobbat. I dessa tider är det fantastiskt, grymt jobbat SAS.
 

Rebel

Medlem
Sas tänker nog på oss kunder.
Först fick jag standar svaret. Men jag påminde att det stod före 15 maj på hemsidan
Då fick jag detta svar.


”Tack för ditt mail.

Vi har nu fått information om att vi kan lägga in poäng för inställda resor fram till den 15 maj oavsett vilken kvalificeringsperiod man har.

Du skulle ha tjänat in totalt 6250 baspoäng för de här bokningarna.

Jag har därför justerat dina baspoäng med motsvarande antal poäng.

Jag har även satt in 4 stycken kvalificerande flygningar som du skulle ha fått från de här resorna.

Notera att jag inte har satt in poäng som du kan använda för att tillexempel boka nya resor på ditt konto.

Jag har endast justerat dina baspoäng.”

Jaja jag vet att det är få ynka poäng, men då blev jag guld 2020.
Nu måste jag boka resor med sas så dom överlever detta;)
 
Sas tänker nog på oss kunder.
Först fick jag standar svaret. Men jag påminde att det stod före 15 maj på hemsidan
Då fick jag detta svar.


”Tack för ditt mail.

Vi har nu fått information om att vi kan lägga in poäng för inställda resor fram till den 15 maj oavsett vilken kvalificeringsperiod man har.

Du skulle ha tjänat in totalt 6250 baspoäng för de här bokningarna.

Jag har därför justerat dina baspoäng med motsvarande antal poäng.

Jag har även satt in 4 stycken kvalificerande flygningar som du skulle ha fått från de här resorna.

Notera att jag inte har satt in poäng som du kan använda för att tillexempel boka nya resor på ditt konto.

Jag har endast justerat dina baspoäng.”

Jaja jag vet att det är få ynka poäng, men då blev jag guld 2020.
Nu måste jag boka resor med sas så dom överlever detta;)

Så nu har man ändrat sig då från att "hör av dig när din period närmar sig slutet" till att "sålänge du har resa fram till 15 maj" ?
 
Toppen