Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Dr. Miles

Expert
Jag har bara sökt på destinationer i Nordamerika, så det kanske är smalare tillgång där just nu?
Inte lika mycket Lufthansa First class award dit.

För din information, det finns en ledig plats på Frankfurt-Los Angeles på 5 okt 2015, ovanligt nog.
Kod:
2:05 p.m.Mon., Oct. 5, 2015
Frankfurt, DE (FRA)	Arrive:
4:35 p.m. Mon., Oct. 5, 2015
Los Angeles, CA, US (LAX)
Travel Time: 11 hr 30 mn
Flight: LH450
Operated by Lufthansa.
Aircraft: Boeing 747-8
 

olo

Medlem
Det behövs nog inte, för resultaten är enklare att förstå där. Däremot är inte sökmotorerna (iaf inte hos Lifemiles) speciellt bra, så den använder jag bara som backup.
Check. En konkret fråga har jag dock. Om jag söker via LifeMiles: Kan jag boka både Limited Seats och All Seats via Eurobonus?
 

Dr. Miles

Expert
Ett tips för er som söker Lufthansa First class award till USA.

Du kan söka mellan Frankfurt/München och Uniteds hubbstäder i USA (t ex Newark, Houston, Chicago, Denver, San Francisco).
Det finns flera feeder flight mellan Lufthansas destinationer i USA till dessa United hubbar så har du större chans att hitta någon Lufthansa flight till USA som har ledig First class awardplats.
 

chazzie

Medlem
Något som hade varit smaskigt hade varit att få åka via Houston någon väg, det blir en lite längre styrning och som sagt bra anslutningsmöjligheter.
 
F

FCT

Guest
Vilket verktyg är bäst och/eller enklast att söka C/F awards på Singapore Airlines med? United.com visar ju inte SQ längre. Vad är att föredra? ANA? LM? Aeroplan? Andra verktyg? Kanske tom att söka inloggad på SQ? Gäller tumregeln att om SQ har saver award till sitt eget program att man generellt sett kan boka det med andra miles/poäng också? Kommer boka med EuroBonus eller Miles & More.
 

JohnnyWilde

Medlem
Vilket verktyg är bäst och/eller enklast att söka C/F awards på Singapore Airlines med? United.com visar ju inte SQ längre. Vad är att föredra? ANA? LM? Aeroplan? Andra verktyg? Kanske tom att söka inloggad på SQ? Gäller tumregeln att om SQ har saver award till sitt eget program att man generellt sett kan boka det med andra miles/poäng också? Kommer boka med EuroBonus eller Miles & More.
Jag använder Krisflyer och det har funkat bra med exaktheten i tillgänglighet!
 

JohnnyWilde

Medlem
Inte min erfarenhet.
Det stämde inte alls när jag försökte att boka med bl a SAS EuroBonus, United Mileage Plus, bmi Diamond Club, US Airways Dividend miles poäng/miles.
Tyvärr har inte jag mer än två tillfällen som statistiskt underlag så då är möjligheten att jag mest haft flax ;-)
 

Dr. Miles

Expert
Uniteds webbsida visar inte följande flygbolags flygningar oavsett kabinklass.
  • Ethiopian Airlines
  • Shenzhen Airlines
  • Singapore Airlines

Vill du söka awardplats på ovannämnda flygbolags flygningar, använd bl a ANA, Aeroplan, LifeMiles webbsidor.
 

marbe166

Medlem
Något som jag verkligen gillar med den nya layouten på Uniteds sida är filtreringsmöjligheterna av sökresultaten. Du kan mycket enkelt filtrera på departure/arrival time, trip duration och connection time, vilket känns ganska basic - men, du kan även filtrera bort long layover, red-eye flights, short connections, risky connections, terminal change och airport change. Dessutom kan du filtrera bort alla flygplatser du inte vill connecta på. Du kan även filtrera på att du bara får StarAlliance-bolag (Dock fortfarande utan SQ).
 
Toppen