Tonton
Medlem
Har du möjligtvis länk till gällande CDC-dokument? Syftar du på "attestation"?
https://www.flysas.com/content/dam/sas/pdfs/traffic-information/Passenger Attestation Form_EN.pdf
Har du möjligtvis länk till gällande CDC-dokument? Syftar du på "attestation"?
Har du möjligtvis länk till gällande CDC-dokument? Syftar du på "attestation"?
Fråga: Vi landar 14:20 på SFO med SAS och ska vidare inrikes till LAX. Hinner man en connecting flight som avgår 16:10? Inget incheckat bagage men tänker att vi ändå måste gå ut för att senare checka in igen även om vi flyger med United, är det korrekt? Är det bättre att ta höjd för eventuell försening med SAS samt stockning vid immigration?
Best case scenario är du ute i avgångshallen (international) vid 14:30, worst case scenario är du ute vid 17:30 typ.Fråga: Vi landar 14:20 på SFO med SAS och ska vidare inrikes till LAX. Hinner man en connecting flight som avgår 16:10? Inget incheckat bagage men tänker att vi ändå måste gå ut för att senare checka in igen även om vi flyger med United, är det korrekt? Är det bättre att ta höjd för eventuell försening med SAS samt stockning vid immigration?
Best case scenario är du ute i avgångshallen (international) Varför inte stanna en natt vid flygplatsen i San Francisco, ta en uber in till stan och stanna så länge ni orkar och åk sedan tillbaka till lämpligt hotell nära flygplatsen. Morgonen efter tar ni fakiren till LAX, ni lär vara ordentligt jetlaggade och vakna runt 3 på morgonen i vilket fall.
Det verkar rätt dumt att lägga på UA economy för 30k extra (är väl 130k för business award till USA med star alliance?).Tack för bra och utförligt svar.
Jag har en möjlighet att boka genomgående biljett men då vi flyger SK hela vägen så är det ett bra poängpris, skulle jag lägga till en UA flight (SFO-LAX) så räknas väl hela resan som star alliance och dvs 145 000 poäng pp? Det är jag som bjuder båda vännerna så försöker hålla ner poängkostnaden lite iaf Men som tidigare nämnt, skulle kunna lägga till en UA eco på slutet då det finns tillgänglighet.
Tanken var först att flyga till SFO, stanna en natt och sen hyrbil till LA men vi ändrade oss och ville ta oss till LA asap. Dock är det ingen dålig ide med att ta fakiren dagen efter med tanke på jetlag osv. Uppskattar att du tar dig tid Palmen!
Det verkar rätt dumt att lägga på UA economy för 30k extra (är väl 130k för business award till USA med star alliance?).
Tänk dock på att de billigaste biljetterna i USA inte inkluderar handbagage över huvud taget så det behöver ni lägga till om ni väljer det alternativet.Ja det kan man lugnt säga. Fakiren går på strax under 500 kr våra datum och vi reser utan incheckat bagage så det är en win/win. Din röst är hörd Palmen och vi följer den
Tror inte den är aktuell längre? Verkar innehålla gamla krav.
As required by United States federal law, all airlines or other aircraft operators
must confirm either a negative COVID-19 test result or recovery from COVID-19
and clearance to travel...
Tack! Hittade den förut men lyckades inte hitta den igen.