Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Blev ju inte tydligare direkt o_O

Test & go fortfarade stängt för ansökningar.
Dom som har Q R kod får komma som det är nu.
Får man komma innan sitt datum på thai passet. Vet ej, än...

CCSA ska återkomma till dom som berörs om ev förändringar...
Det sägs att datumet 15/1 som media säger inte är korrekt. Att något datum för att inte tillåta thai pass hållare att komma är inte satt, än...
 

SofiaFia

Ny medlem
Blev ju inte tydligare direkt o_O

Test & go fortfarade stängt för ansökningar.
Dom som har Q R kod får komma som det är nu.
Får man komma innan sitt datum på thai passet. Vet ej, än...

CCSA ska återkomma till dom som berörs om ev förändringar...
Det sägs att datumet 15/1 som media säger inte är korrekt. Att något datum för att inte tillåta thai pass hållare att komma är inte satt, än...


Det är SÅ förvirrande! Finns ingen tydlighet i något, extremt rörigt för en svensk som är van vid (nåja) tydliga besked..
 

EBGGOT

Medlem
Blev ju inte tydligare direkt o_O

Test & go fortfarade stängt för ansökningar.
Dom som har Q R kod får komma som det är nu.
Får man komma innan sitt datum på thai passet. Vet ej, än...

CCSA ska återkomma till dom som berörs om ev förändringar...
Det sägs att datumet 15/1 som media säger inte är korrekt. Att något datum för att inte tillåta thai pass hållare att komma är inte satt, än...


Mitt hotell mailade mig nu och informerade a Q R kod inte gäller från 15/1 och vill därav avboka mig men jag hittar ingen info på: Guide for travelling to Thailand during Covid-19 situation. – Royal Thai Embassy Stockholm
 
Ja rörigt är förnamnet. Dom säger att 15/1 som media meddelar stämmer inte. Man har inte beslutat ett inresedatum som är stopp.
Man fortsätter att säga att har man fått koden så kan man komma på samma premisser.
Fortfarande har man dock inte sagt om man får komma tidigare om man vill trots att ens kod anger något annat.
 

Matore

Medlem
Nja. Tycker dom reagerar lite fel. Men svårt med all olika info som finns. Dom ger inget tydligt.
Tex alla med kod kan komma tidigare och måste komma innan den 15/1 tex.
Ja men har man redan fått kod kan man inte tidigarelägga inresedag! Sjukt rörigt, jag tröttnade och bokade av Thailand nästa vecka och kör Sydafrika istället, de är ju klara med sin våg för den här gången och allt är i princip som vanligt där nu.
 

EBGGOT

Medlem
Nja. Tycker dom reagerar lite fel. Men svårt med all olika info som finns. Dom ger inget tydligt.
Tex alla med kod kan komma tidigare och måste komma innan den 15/1 tex.

Mitt hotell säger "in the live press conference the cut off date of January 15th was mentioned several times and supported with an infographi"
 
Ja men har man redan fått kod kan man inte tidigarelägga inresedag! Sjukt rörigt, jag tröttnade och bokade av Thailand nästa vecka och kör Sydafrika istället, de är ju klara med sin våg för den här gången och allt är i princip som vanligt där nu.
Nä men sättet dom säger det på kan ju tolkas som att man har en kod då kan man komma så länge som man kommer innan den 15/1 som är datumet just nu.

Men man skulle ju vilja ha det svart på vitt. Har lagom lust att testa ;)
 

Matore

Medlem
Nä men sättet dom säger det på kan ju tolkas som att man har en kod då kan man komma så länge som man kommer innan den 15/1 som är datumet just nu.

Men man skulle ju vilja ha det svart på vitt. Har lagom lust att testa ;)
Nja testa skulle jag aldrig göra.... Tycker det varit väldigt tydligt att man INTE kan ändra datum när man väl fått en Q R-kod. Det är typ det enda som varit tydligt :)
 
Toppen