Senaste nytt

Tehran/Teheran (IKA) med Skyteam

arredarre

Medlem
För egen del kommer jag sakna direktflyg till Bangkok, och kanske ännu mer möjligheten att lägga på inrikes connections i Thailand. Men det är mer specifikt att man tappar ett visst flygbolag (Thai Air), inte alliansen i sig.

Sett i vidare bemärkelse ser jag inte att någon destination jag regelbundet frekventerar försvinner, däremot ser jag fram emot att närmare utforska Karibien.

Men visst, jag vill inte förminska de nackdelar du upplever. Om man reser ofta till en viss mindre populär destination finns det alltid risker i förändring; det behöver inte vara alliansbyte, kan räcka med att ett flygbolag drar ner eller lägger om sina rutter.
Lobbar starkt för Kuba då! Var där förra året och det var otroligt.
 
För egen del kommer jag sakna direktflyg till Bangkok,
Beroende på vart i Sverige du bor kommer det fortfarande finnas direktflyg till Bangkok då SAS flyger dit. Men ja, lägre frekvens och som du säger inga connections inrikes inom alliansen.

Däremot nya möjligheter till och inom Indonesien och Vietnam dock. Ryktas dessutom om direktlinjer till Hanoi och Ho Chi Minh från CPH (credd CPHtraveller på X). Korean Air bör dyka upp i Skandinavien snart med.


Så som många är inne på, vissa resemönster missgynnas och vissa gynnas kraftigt. För egen del blir det stora förbättringar både till öst och väst.
 

mha321

Medlem
Korrekt! Mycket för att besöka äldre släktingar som inte längre klarar av att flyga. Har också insett att det kommer vara rätt kört, då AF/KLM ställt in sina linjer till IKA
Fram till för ca två år sedan var väl också Aeroflot en "huvudled" dit för Skyteam. Vilket skapat ett ännu större "hål" i ruttnätet där.
 
Toppen