Senaste nytt

Snus och tullregler

filip23

Medlem
Tullkontroller varierar. Vi hade ingen kontroll vid inresa från Europa - däremot vid återkomst efter vistelse i Malaysia. Vi stannade bara två dagar i Singapore och det går att låsa in snus och annat för förvaring airside. Skulle inte rekommendera att du försöker föra in snus. Det finns nikotinalternativ typ Nicorette att köpa om (d v s när) det krisar.
Om man bara stannar airside borde det således vara ok?
 

LPC123

Medlem
Sist vi hade stop i Singapore så åkte vi in till stan och jag hade snus med mig då. Ingen kontroll alls när vi gick igenom. Airside är det inga problem alls. Tror du kan vara lugn om du vill in till stan. Men det är som sagt förbjudet.
 

Rickard_O

Medlem
Om man bara stannar airside borde det således vara ok?
Bara köra skulle jag säga, inga kontroller vid mellanlandning.
Jag har tagit med mig snus in i Singapore utan problem också, kanske inget att rekommendera, men vafan lev lite!
Har oftast också haft lite för långa resor så jag varit tvungen att ta med mig större mängder som inte varit okej i Indonesien och Malaysia, men känns rätt så lugnt ändå!
 

henrik l

Medlem
Slog mig att jag hade en kort tripp dit i somras när jag var i Bangkok, typ fredag till söndag. Hade helt förträngt deras snusförbud, men kan tänka att jag hade en dosa på mig och två ryggan.
 

LPC123

Medlem
Någon som snusar och som varit i Mexiko nyss? Hur funkar det? Tänker med deras relativ nya tobakslagar? Har en resa till Cancun i maj och äter ca1,5 dosa om dan så hoppas verkligen inte det blir problem med snuset? :rolleyes:
 

Hachans

Medlem
Någon som snusar och som varit i Mexiko nyss? Hur funkar det? Tänker med deras relativ nya tobakslagar? Har en resa till Cancun i maj och äter ca1,5 dosa om dan så hoppas verkligen inte det blir problem med snuset? :rolleyes:

200 gram verkar du få med dig enligt swedish match hemsida. Jag TROR den nya lagen bara rör rökning. Eller har du sett någon annan lag?
 
Toppen