Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

airac

Medlem
Jag går aldrig ombord på ett tåg med mindre än 1,5 liter dryck, frukt/snacks och ett mål mat i bagaget i händelse av 2h försening och länsad bistro.
Samma här, även på mina korta pendelsträckor på regionaltågen har jag med en flaska vatten och snacks. Det händer regelbundet att resan tar längre tid än tänkt eller något strular och på regionaltågen finns ingen servering att ta till. Örebro Västerås har tagit mig som mest närmare 4 timmar utan någonstans att ta vägen. Förra månaden ledde skadad kontaktledning denna erfarna pendlare till att åka Stockholm-Arlanda-(buss)-Västerås. När jag passerade kommungränsen till Västerås dryga två timmar försenad, först då ställde SJ in avgången jag satte mig på på Stockholm C. Första tåget kom fram på sträckan när jag hade ätit middag hemma. Vi bor i ett avlångt tunt befolkad land…
 
Det räknas inte heller som en komfortbrist om deras kassaregister slutar fungera och inte tar hälften av alkoholprodukterna. Inte ens när man på väg till Sundsvall tvingades möta sina rädslor och åka över platsen där urspårningen skedde bara två veckor tidigare. Jag satt på det sista SJ-tåget som hann över innan olyckan och hade behövt lite sprit innanför västen för att dämpa nervositeten. Innan resan hade jag liksom tagit för givet att buss fortsatt skulle ersätta mellan Söderhamn och Hudiksvall.

Nu gick det bra, men usch vad otäckt det var.
 

pswe

Medlem
Det räknas inte heller som en komfortbrist om deras kassaregister slutar fungera och inte tar hälften av alkoholprodukterna. Inte ens när man på väg till Sundsvall tvingades möta sina rädslor och åka över platsen där urspårningen skedde bara två veckor tidigare. Jag satt på det sista SJ-tåget som hann över innan olyckan och hade behövt lite sprit innanför västen för att dämpa nervositeten. Innan resan hade jag liksom tagit för givet att buss fortsatt skulle ersätta mellan Söderhamn och Hudiksvall.

Nu gick det bra, men usch vad otäckt det var.
Fy fan, känner igen det från inrikesflyg före lunch, varje start mot Gottröra är en plåga ;)
 

henrik l

Medlem
För några år sedan var det ganska vanligt att jag köpte tågbiljett medan jag promenerade mot centralen. Då hände det att jag kom fram till centralen fem minuter efter jag köpt biljett och då insåg att tåget var 2h sent. Otroligt frustrerande att det inte stod i bokningsflödet, lärde mig att kolla upp det separat innan jag bokade biljetter.

Så spontant har jag sluppit boka på senaste åren så vet inte hur de har löst det idag!
Har också varit med om det. Jäkligt irriterande.
 

Anders5

Medlem
SJ-matematik del 1, jag har några månader kvar, så än finns chansen att nå vit nivå nästa period
1706478133278.png
 

guwonder

Medlem
Learning the hard way that unless taking the earliest morning trains from Stockholm or Malmo, it's a gamble how delayed the SJ trips will be. And when the SJ trains are late, then up go my expenses with taxis/Uber/Bolt and otherwise.

Let's just say "courtesy" of multiple lessons provided by SJ that I finally realized how to “best” get onto the Oresundstag train tracks when the SJ trains come in so late that the Malmo C station has its listed closed hours getting in the way.

Yes, I am the person who did too many annoying late night outside walks from Malmo C to Anna Lindh Plats so as to make it to the tracks for the Oresundtag.

Back when the bridge opened and for some years afterwards, the entire inside of Malmo C used to be open around the clock IIRC. It took SJ and its late trains to show me how not everything about Malmo C is better now than back when I first started using it.
 
Toppen