Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

mha321

Medlem
IC är ju en annan produkt än SJ Snabbtåg, så antagligen var biljetten även några hundringar billigare än snabbtåget? Sthlm–Oslo diffar ca 300 kr vid biljettsläpp per sträcka mellan IC och Snabbtåg.
Ja den var en dryg hundring billigare vill jag minnas. Anledningen att välja den var att jag annars hade fått vänta till 3 timmar senare eller så på nästa snabbtåg.

Helt med på att det är en annan produkt. Därmed väldigt olyckligt att den heter samma sak.
 

mha321

Medlem
1. Hoppas att nya bokningssystemet som troligen ska lanseras i höst äntligen kan lösa detta.
2. Kaffe ska ingå i 1 klass på Intercity förutsatt att det finns någon bistro/kiosk/automat eller något att erbjuda kaffe ifrån. Då hade personalen inte koll. Däremot inte i vagnen som på X2000 utan man får pallra sig iväg till bistron/kiosken.
3. Vatten ingår inte dock vilket är lite märkligt.
4. Nej det här är ju också en sak som skulle kunna vara tydligare. Samtidigt borde ju personalen informera om var du ska få tag på maten när de viserar biljetten.
4c. En alkoholfri dryck ska ingå till förbeställda maten. Om du fick betala finns det möjlighet till reklamation skulle jag säga.

Trevligt att tåget var i tid i alla fall. Synd att det var så mycket tveksamheter i övrigt.

Mycket kan antagligen tillskrivas personalen. Normalt tycker jag SJs personal brukar vara väldigt bra, då jag normalt åker snabbtågen. Här verkar det då vara lite mer som på sas att personalen gör lite som de vill och det som är enklast...

Det tog över 2 timmar innan det överhuvudtaget dök upp någon personal i min vagn så då har en del redan överspelat på en tur kortare än 3 timmar. Och uppenbarligen hade herren i bistron inte koll på att dricka skulle ingå. (kaffe frågade jag honom inte ens om, det var ju fel tillfälle - det frågade jag biljett kontrollanten senare)
 

intuition

Medlem
SJ har förändrat sin bokning igen. Till det sämre igen.

Först fattade jag ingenting, mina rabattkoder fungerade inte och jag tjänade inte heller poäng. Det visar sig att trots att man är inloggad, så bokar man inte biljetter längre mot sitt prio-konto per automatik!

I "sök resa" har jag blivit en generisk "Vuxen" (namnet från min inloggning är med, men inte mitt prionummer) och kan då varken applicera personliga kampanjkoder eller tjäna poäng.
Skärmavbild 2023-03-27 kl. 20.21.29.png



Dvs det räcker inte att logga in i kontot, utan jag måste klicka in på resenären (mig själv), och där "Lägga till prio/periodbilett" och sedan välja "SJ Prio" under kundkort.



Skärmavbild 2023-03-27 kl. 20.24.03.png


Javisst, kundkorts-funktionen är ju bra om man nu har både priokort, buntbiljetter och interrailkort och vill styra olika resor till olika konton. Men jag som bara har ett prio-kort tycker det var riktigt uselt av SJ att nollställa väljaren så att inget "kundkort" var valt alls. :mad:
 

jonten

Medlem
Liten tröst är att du kan efterregistrera poängen.

Jag bokade några resor idag, och för mig funkade det. Så kanske en tillfällig glitch för dig?
 

intuition

Medlem
Ja, det skulle kunna vara ett isolerat problem - noterade nämligen idag att det inte längre går att logga in med firefox (som blockerar spårare).
Så jag körde en annan browser och kunde logga in där, men då kanske det är något cookie-skıt som slår till...
 
Fruktansvärt dåligt skött av kundservice!

Jag bokade en resa från Stockholm till Malmö. Med 30 minuters marginal. Ombord får vi sen, 3 minuter innan uppehållet i Linköping, höra att bistron kommer vara stängd mellan Linköping och Malmö. SMS ska ha skickats ut på förhand, men som vanligt tar SJ för givet att deras resenärer köper biljett långt i förväg. Hallå? Det finns faktiskt dem som köper biljett nära inpå och till och med i tågdörren! Varför skickade inte ett separat SMS till oss som bokat sent?

Tänker speciellt på dem som bokat från Linköping och som planerat äta middag ombord...

Kundservice har en "intern lista" på kvalitetsbrister ombord ett tåg. Avsaknad av bistro räknas inte dit. Det kan jag köpa, men det är bristen på kommunikation som jag stör mig på!

Var är respekten för oss med svart status?
 

Hachans

Medlem
Fruktansvärt dåligt skött av kundservice!

Jag bokade en resa från Stockholm till Malmö. Med 30 minuters marginal. Ombord får vi sen, 3 minuter innan uppehållet i Linköping, höra att bistron kommer vara stängd mellan Linköping och Malmö. SMS ska ha skickats ut på förhand, men som vanligt tar SJ för givet att deras resenärer köper biljett långt i förväg. Hallå? Det finns faktiskt dem som köper biljett nära inpå och till och med i tågdörren! Varför skickade inte ett separat SMS till oss som bokat sent?

Tänker speciellt på dem som bokat från Linköping och som planerat äta middag ombord...

Kundservice har en "intern lista" på kvalitetsbrister ombord ett tåg. Avsaknad av bistro räknas inte dit. Det kan jag köpa, men det är bristen på kommunikation som jag stör mig på!

Var är respekten för oss med svart status?

Svart status betyder lika mycket som bra kundservice för SJ. Ingenting.
 
Fruktansvärt dåligt skött av kundservice!

Jag bokade en resa från Stockholm till Malmö. Med 30 minuters marginal. Ombord får vi sen, 3 minuter innan uppehållet i Linköping, höra att bistron kommer vara stängd mellan Linköping och Malmö. SMS ska ha skickats ut på förhand, men som vanligt tar SJ för givet att deras resenärer köper biljett långt i förväg. Hallå? Det finns faktiskt dem som köper biljett nära inpå och till och med i tågdörren! Varför skickade inte ett separat SMS till oss som bokat sent?

Tänker speciellt på dem som bokat från Linköping och som planerat äta middag ombord...

Kundservice har en "intern lista" på kvalitetsbrister ombord ett tåg. Avsaknad av bistro räknas inte dit. Det kan jag köpa, men det är bristen på kommunikation som jag stör mig på!

Var är respekten för oss med svart status?
För några år sedan var det ganska vanligt att jag köpte tågbiljett medan jag promenerade mot centralen. Då hände det att jag kom fram till centralen fem minuter efter jag köpt biljett och då insåg att tåget var 2h sent. Otroligt frustrerande att det inte stod i bokningsflödet, lärde mig att kolla upp det separat innan jag bokade biljetter.

Så spontant har jag sluppit boka på senaste åren så vet inte hur de har löst det idag!
 
För några år sedan var det ganska vanligt att jag köpte tågbiljett medan jag promenerade mot centralen. Då hände det att jag kom fram till centralen fem minuter efter jag köpt biljett och då insåg att tåget var 2h sent. Otroligt frustrerande att det inte stod i bokningsflödet, lärde mig att kolla upp det separat innan jag bokade biljetter.

Så spontant har jag sluppit boka på senaste åren så vet inte hur de har löst det idag!
Verkligen, tydligen måste man kolla upp sånt själv. Hoppas att du blev ersatt ändå!
 
Toppen